Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklambanner i iOS gör det svårnavigerat

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då bannern (se bifogat) inte tillåter en att scrolla blir det svårt att navigera på forumet på en iOS-enhet. Man måste swipe:a från det lilla utrymmet under bannern, vilket gör forumet lite mindre kul att hänga på forumet via en mobil enhet.

Något som redan är uppmärksammat?

Verkar bara vara bannern från Tele2 som gör att man inte kan scrolla ned. @biberu

@barbapappa_86: Tack! Har vidarebefordrat det till annonsansvarig.

För att göra saken/upplevelsen än värre kan reklamen nu även vara reklamfilm, i detta fall för Försvarsmakten.

Jag vet att reklam betalar för en stor del av 99mac men jag tycker ändå det är dax att ni tar i med strama tyglar o styr upp HUR reklam ska visas på sidan, HUR mycket sidutrymme den får ta och vad det görs reklam för. Jag brukar använda Mercury browsern e-som den kan blockera reklam men denna gång blev det Safari

Den nuvarande animerade Danske Bank annonsen på toppen av sidan samt Telias Animerade i botten gör sidan urseg. Känns som om jag hade anslutit plattan via modem o inte via 10/10 Bredband

Fixa detta för h-e!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-24 10:40

Jag förstår att reklam finansierar sidan. Nu är det "äntligen måndag" med nya annonser. Men när jag sett samma reklam >100ggr, ja då känns det inte sjyst.
Har jag inte klickat under de första 100 visningarna, så kommer jag inte att klicka senare heller. Känns ohyfsat att gång på gång ta upp utrymme, bandbredd och tålamod. Efter 10 visningar borde det fortfarande finnas kvar en reklam, kan ju hända att jag har tid över och _vill_ se mer om Bil X. Då kan en mindre banner vara till nytta. Kanske en 1/5 del så hög.

Sätter jag mig ner på en restaurang så kommer kyparen fram och frågar vad jag vill beställa. Nästa gång han går förbi är han uppmärksam, men stör inte. Lite så önskar jag att reklamen vore. Närvarande men respektfull.

Snälla se över reklamen, blir den inte bättre så blockar jag den när jag får iOS 9.

För mig son tydligen är sällsynt hetsig i mitt surfande i iOS gör de "segladdade" annonserna att när jag sätter ned tummen för att swipa nedåt att jag ständigt råkar öppna upp annonsen i ett nytt fönster.

Ytan jag sätter tummen på har ej någon annons vid tidpunkten för touchdown, men om jag inte är liks hetsig så hinner annonsen laddas upp och jag kan välja att swipa på annat ställe på skärmen. Tänker spontant att det är ganska mycket waste of time..

1
Bevaka tråden