Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Galaxy S8-skärmen kan täcka 90 procent av telefonens front

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uttalanden från företagsrepresentanter pekar mot att skärmen i Samsungs kommande flaggskepp Galaxy S8 kan täcka nästan hela telefonens front.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-11-01 17:00

En sådan har Xiaomi redan gjort (och lite till; 91,3 procent). Recension här.

Ursprungligen av Alix:

En sådan har Xiaomi redan gjort (och lite till; 91,3 procent). Recension här.

Det står också i artikeln om du behagat att klicka på den!

  • Medlem
  • 2016-11-01 18:18
Ursprungligen av primu[s]®:

Det står också i artikeln om du behagat att klicka på den!

Haha, jag läste hela artikeln men hoppade automatiskt över det där, trodde det var en reklamruta!

  • Medlem
  • 2016-11-01 19:13

Samsung har ju legat högt på listan över flaggskepp med bra screen to body ratio. Ytterligare ett steg mot detta med S8

Apple kommer med all säkerhet att bättra på sina rätt dåliga siffror i screen to body ratio med ny design 2017 för idag ligger man en bra bit ifrån 80 procent

Apple får gärna bli först med 100 % nästa år, inga kanter, låt skärmen täcka allt.
Fixa en teknik så att kameror, censorer och fingeravtrycksläsare kan sitta under skärmen och fungera trots att skärmen ligger över.

Ursprungligen av primu[s]®:

Det står också i artikeln om du behagat att klicka på den!

Nej, den avskrivs som en "konceptprodukt" i artikeln.

  • Medlem
  • 2016-11-02 05:37
Ursprungligen av Chaosstar:

Apple får gärna bli först med 100 % nästa år, inga kanter, låt skärmen täcka allt.
Fixa en teknik så att kameror, censorer och fingeravtrycksläsare kan sitta under skärmen och fungera trots att skärmen ligger över.

Apple kommer ju med helt ny design i glas med OLED 2017 så varför inte

Ser man till iPhone 7 så har man nog störst bezels av alla flaggskepp just nu

Dock trodde jag att Apple skulle vara först med integrerad fingeravtryck läsare då rykten kom att man plockat bort den fysiska hemknappen på iPhone 7

Mycket hänger på S8 då Note 7 gick åt pipan men ser man till designen av Note 7 så var den helt klart en av de snyggaste och slimmade lurarna i år. Så det bådar mycket gott för 2017 och då Apple ändrar design måste Samsung komma med något spektakulärt för att inte tappa ännu mer

För mig är jag glad att det verkar som om det även kommer en Note 8 nästa år

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-02 11:46
Ursprungligen av Erik Nyberg:

Nej, den avskrivs som en "konceptprodukt" i artikeln.

Det är mycket riktigt att den blir en produkt som ska lanseras snart, men det har tidigare varit en konceptprodukt. Lanseringen sker nu i november, jag uppdaterar artikeln för att reflektera detta.

  • Medlem
  • 2016-11-02 11:47
Ursprungligen av ekloev:

Det är mycket riktigt att den blir en produkt som ska lanseras snart, men det har tidigare varit en konceptprodukt. Lanseringen sker nu i november, jag uppdaterar artikeln för att reflektera detta.

Släpps i övermorgon, har jag för mig.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-02 11:52
Ursprungligen av Alix:

Släpps i övermorgon, har jag för mig.

Ja precis, 4:e november har tidigare listats som lanseringsdatum, men går man in på Xiaomis webbutik står det att telefonen kan förbokas nu med leveranser från och med 30:e december.
http://www.xiaomidevice.com/xiaomi-mi-mix.htm...

  • Medlem
  • 2016-11-02 12:09
Ursprungligen av ekloev:

Ja precis, 4:e november har tidigare listats som lanseringsdatum, men går man in på Xiaomis webbutik står det att telefonen kan förbokas nu med leveranser från och med 30:e december.
http://www.xiaomidevice.com/xiaomi-mi-mix.htm...

Jaha, lanseras då, kanske. Vad nu det innebär, allt är väl redan känt?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-02 12:28
Ursprungligen av Alix:

Jaha, lanseras då, kanske. Vad nu det innebär, allt är väl redan känt?

Oklart, hittar ingen referens till det datumet på deras egna sajt, men andra källor listar fortfarande 4:e november som lanseringsdag. Det verkar vara det officiella lanseringsdatumet på den kinesiska marknaden, men olika amerikanska källor har nämnt samma datum så det är något oklart. Det finns dock redan rapporter från kinesiska användare som säger att den är väldigt känslig för stötar, nackdelen med nästan ramlös design, ska bli intressant att se hur stora aktörer som Samsung och kanske Apple hanterar frågan om de också kör ramlösa designer.

1
Bevaka tråden