Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Schiller försvarar Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt produktchefen Phil Schiller har Apple tagit emot fler beställningar av nya Macbook Pro än någon tidigare generation.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-02 20:31

Hörlurskontakten var ett dåligt skäl... de skickar ju med en adapter till iPhone, varför inte till Macen?
Och missen med att koppla in en iPhone med lightning...

Ursprungligen av kenjon:

Hörlurskontakten var ett dåligt skäl... de skickar ju med en adapter till iPhone, varför inte till Macen?
Och missen med att koppla in en iPhone med lightning...

Nja jag argumenterar nog för Schiller i denna frågan. För dom professionella användarna av macen som använder dyr ljudutrustning vill inte använda en adapter, för att slippa risken med degradering av ljudkvalitén. Iphone användarna har en annan utgångspunkt i ljudbasis där alla inte har samma krav som den professionella musikskaparen.

Men själv hoppas jag på en mer och bättre trådlös framtid. Simplicitet och kvalitet kan gå hand i hand. Dock behövs mer utveckling på denna front då dagens bluetooth hörlurar är undermåliga enligt min personliga åsikt.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2016-11-03 09:27

Känns som att det tidigt för att säga något om försäljningen. Mycket av den initiala efterfrågan kan bero på tiden sedan den senaste lanseringen snarare än att denna är en stor hit. Med lite mer tid kan man väl göra bättre bedömningar -- är detta en produkt med långvarig attraktionskraft, eller bara mest hos de allra mest inbitna som beställer från dag 1?

Att Schiller ens försvarar detta tyder i sig på att kritiken är rätt massiv.

  • Medlem
  • 2016-11-03 17:38

Om han nu hade brytt sig om professionella användare på riktigt så hade han nog satt iaf en klassisk USB-port...

"One, it’s a bit of a cumbersome slot. You've got this thing sticking halfway out. "

Eh..ok? Så det är inte besvärligt att ha femhundra USB-adaptrar inkopplade istället?

Senast redigerat 2016-11-03 19:33
1
Bevaka tråden