Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nä, nu får det vara nog!!!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-25 19:37

Vad är detta för sätt? Nu har vi inte haft en pub på snart 2 månader :eek:

Ska vi ta en "krog-pub" eller "hemma hos" eller ?

Jag får 10D:n ca 2/9 om den ska visas t.ex.

Tja, Zorbas har väl funkat fint förr. Om vi gör dem till "officiell" 99mac-pub kanske vi rent av kan få sätta ett äppelklistermärke på dörren.
Och nu när flera av oss har skaffat iSight kan ju vi ju direktsända ur flera vinklar samtidigt så att alla får se hur trevligt vi har det.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 21:53

Jag har en iSight också så räkna med ytterligare en vinkel!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 22:02

*ler*
Den här gången så får jag se till att tima så jag hinner avnjuta edrer utsändning innan ni blivit så bladiga så sändningen gått i knas
Fast om nu någon skall leka bergman och ordna illustra och konstnärliga kameraväxlingar i lugubert sken så blir nog utsändningen väl så kort *skratt*

*blir törstig*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-26 07:46

Jag är med!
Bara det inte blir denna helg..

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-08-26 12:19

Ja det vore skoj.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-29 21:22

Näääääääär?????
Jag behöver øl!
Imorrn kvälll?
Kom igen nu pågar!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 21:48

Tyvärr inte imorgon för min del, har inget skånekort än. Men ska köpa det snart så efter det blir det en del pendlande och eventuellt en del besök på 99mac pubarna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 22:39

Kan inte ni skåningar komma hit upp till Stockholmen så man får se vad ni är för ena typer?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 22:50

var i stockholm i sommar, fin stad men långt ifrån min favorit stad. Så tycker ni ska komma ner istället.

PS. Stockholm är överhypat allt där verkar mycket större än vad det är. Var i Göteborg förra helgen och där kändes inget överhypat alls, Liseberg är ju t ex 4 till 5 gånger så stort som Gröna Lund. Sen är både malmö och göteborg mysiga städer :P. För att inte glömma Landets krona(Landskrona inte stockholm) älskar den staden, men saknar hur det var förr här.

Jag kunde hoppa på ett tåg om jag inte lagt mina sista pengar på ett AirPort kort hehehee...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-29 23:12

Jag belägrar hufvudstaden från skärgården nästa helg!

En liten macpub den kommande veckan kanske.
Torsd?
Då kan ju bollman ta stora bilder med 10D:n som han nämnde ovan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 23:22

Göteborg tycker jag bra om. Varje gång jag är i Götet brukar jag trycka i mig en gigantisk räkmacka på det där fiket på Avenyn. Lindströms heter det va? Eller Lindgrens? Det är tradition. Malmö däremot är terra incognita för mig, men skånska låter så charmigt - liksom dialekter i största allmänhet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 23:28
Citat:

En liten macpub den kommande veckan kanske.

Visst! vad sägs om at träffas på Hermans uppe på Fjällgatan? Bra mat (100 procent vegetarisk) och utsikt över hamninloppet och Djurgården. Eller på någon båt kanske?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 23:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Visst! vad sägs om at träffas på Hermans uppe på Fjällgatan? Bra mat (100 procent vegetarisk) och utsikt över hamninloppet och Djurgården. Eller på någon båt kanske?

Tror iof han syftade på skånska malmö med en pub eller har jag fel?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Visst! vad sägs om at träffas på Hermans uppe på Fjällgatan? Bra mat (100 procent vegetarisk) och utsikt över hamninloppet och Djurgården. Eller på någon båt kanske?

Det hade säkert varit trevligt, men det är nog inte så många 99malmöare som befinner sig i hufvudstaden nästa vecka.
Jag tror det passar bättre på en Malmökrog nästa vecka, i alla fall för 99malmö-folket.

1
Bevaka tråden