Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #153: Gisslandramat

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac-redaktionen är tillbaka med ännu mer Mac-snack. Den här veckan kryddas dessutom av ett sällan skådat drama.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-11-05 11:35

Trodde ni hade förtur på nya iPhone. Några jobbförmåner måste bi väl ha.

Har haft 2 redan, en Repsvart där jag ångrade mig och bytte till en guld. Fick i och för sig vänta 4v extra på den i guld men är fenomenalt nöjd.

Mycket buggar dock men det har det alltid varit fram tills S-modellen släpps

  • Medlem
  • 2016-11-05 18:42
Ursprungligen av Ancientdragon:

Mycket buggar dock men det har det alltid varit fram tills S-modellen släpps

Vad är det för "buggar" du har upplevt?

Ursprungligen av Dalle:

Vad är det för "buggar" du har upplevt?

1. Tappar wi-fi ofta
2. Filmar du mycket gräs så kan du få en rand längst ner på filmen med oskärpa.
3. Brus i ljudet på spel och musik, försvinner vid omstart
4 Glapp/störningar i ljudet via 3,5 adapter. (Fått min utbytt)
5. Den nya rutan som säger att mina appar kan göra telefonen långsammare. Den kommer upp inrid och otid
6. Porträttfunktiomen har problem att hitta motivet och suddar ibland lite här och var. Det krävs lite tålamod än.

  • Medlem
  • 2016-11-05 18:55
Ursprungligen av Ancientdragon:

1. Tappar wi-fi ofta
2. Filmar du mycket gräs så kan du få en rand längst ner på filmen med oskärpa.
3. Brus i ljudet på spel och musik, försvinner vid omstart
4 Glapp/störningar i ljudet via 3,5 adapter. (Fått min utbytt)
5. Den nya rutan som säger att mina appar kan göra telefonen långsammare. Den kommer upp inrid och otid
6. Porträttfunktiomen har problem att hitta motivet och suddar ibland lite här och var. Det krävs lite tålamod än.

Ok.
Men alla dessa problem utom punkt 4 är ju mjukvaruproblem och inte knutet till telefonen i sig. Tålamod.

Ursprungligen av Dalle:

Ok.
Men alla dessa problem utom punkt 4 är ju mjukvaruproblem och inte knutet till telefonen i sig. Tålamod.

Ja jag vet. Det är fortfarande utan tvekan den bästa telefon jag ägt. Fascineras fortfarande över att den är snabbare på att redigera och skapa iMovie Projekt än min MacBook. Apple borde ha lagt denna config i min MacBook också. Känns lite udda när telefonen är den snabbare av de två

Var det någon som vågade sig på någon av de svarta?

Hur ser de ut efter någon vecka?

Grymt poddavsnitt!

Tror det är som Andreas säger, men personifierat: att inte längre tillhöra de som kan uppdatera vid regelbundna cykler. Har själv uppdaterat var 3e år vad det gäller MacBook PRO och väljer då näst intill den dyraste konfigurationen (förutom vansinnespriserna på större SSD diskar).

Orken finns inte att migrera till MS och kunderna jag jobbar mot/med är bara Mac-användare. Är själv egenföretagare sedan 2009 och jobbar mer och mer i krävande program som kräver mycket videominne, primärt minne och snabb SSD. Bara en av de lyckades de med denna gång.

Denna gång gjorde de ett avtäckande inte värt Mac-familjens historia.

Nu blir det break från denna sörja känner jag. Tack för bra podd!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-07 14:43
Ursprungligen av Ancientdragon:

Trodde ni hade förtur på nya iPhone. Några jobbförmåner måste bi väl ha.

Har haft 2 redan, en Repsvart där jag ångrade mig och bytte till en guld. Fick i och för sig vänta 4v extra på den i guld men är fenomenalt nöjd.

Mycket buggar dock men det har det alltid varit fram tills S-modellen släpps

Vi får så klart testexemplar snabbt, men när det gäller beställningar av jobbtelefoner från operatören som företaget använder lyder vi enligt samma turordning som andra kunder. Så det blir till att slåss om testexemplaren till dess att redaktionen får jobbtelefonerna

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-07 14:46
Ursprungligen av D_Odell:

Grymt poddavsnitt!

Tror det är som Andreas säger, men personifierat: att inte längre tillhöra de som kan uppdatera vid regelbundna cykler. Har själv uppdaterat var 3e år vad det gäller MacBook PRO och väljer då näst intill den dyraste konfigurationen (förutom vansinnespriserna på större SSD diskar).

Orken finns inte att migrera till MS och kunderna jag jobbar mot/med är bara Mac-användare. Är själv egenföretagare sedan 2009 och jobbar mer och mer i krävande program som kräver mycket videominne, primärt minne och snabb SSD. Bara en av de lyckades de med denna gång.

Denna gång gjorde de ett avtäckande inte värt Mac-familjens historia.

Nu blir det break från denna sörja känner jag. Tack för bra podd!

Tack, kul att det uppskattades! Jag tror inte att du är ensam i din inställning till årets uppgradering, det lär sannolikt vara många riktiga Mac-entusiaster som ställer sig frågande till om de faktiskt har råd eller är villiga att lägga ut så mycket som årets mer kraftfulla modeller kostar. Det ska bli spännande att se hur priserna utvecklas vid första revisionen av Macbook Pro-familjen, som förhoppningsvis inte är allt för långt in i framtiden.

1
Bevaka tråden