Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ingen uppdatering av Iphone SE

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

KGI Securities analytiker Ming-Chi Kou spår att det inte kommer någon uppdatering av Iphone SE nästa år.

Läs hela artikeln här

"lanserades i mars förra året" ??? Visserligen flyger tiden, men det var faktiskt i år 2016.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-08 16:41

Det har du så klart rätt i, nyheter är uppdaterad med korrigeringen. Tack!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-11-08 19:35

Väldigt synd om den skulle försvinna. Visserligen är min fortfarande precis som ny, så det lär dröja 1,5-2 år innan jag byter igen. Finns det då ingen fyratums äppel-telefon så lär jag gråtandes köpa en från konkurrenterna. Så: Snälla Apple, låt 8:an komma i tre storlekar; 4.0, 4.7 och 5.5 tum. Tack.

Försvinna? Det är väl snarare troligast att den finns kvar - men oförändrad. Med tanke på att den fick "det mesta av det senaste" under huven nu i våras hoppas jag den skall rulla på utan problem ytterligare några år/iOS-uppdateringar. (Ja, jag har en själv! )

  • Medlem
  • 2016-11-08 23:02
Ursprungligen av JohannesKBA:

Väldigt synd om den skulle försvinna. Visserligen är min fortfarande precis som ny, så det lär dröja 1,5-2 år innan jag byter igen. Finns det då ingen fyratums äppel-telefon så lär jag gråtandes köpa en från konkurrenterna. Så: Snälla Apple, låt 8:an komma i tre storlekar; 4.0, 4.7 och 5.5 tum. Tack.

Fyratumsmobiler finns nog inga längre. Inga bra i alla fall. Men en del med större skärm är kanske lika kompakta.

  • Medlem
  • 2016-11-08 23:09
Ursprungligen av Alix:

Fyratumsmobiler finns nog inga längre. Inga bra i alla fall. Men en del med större skärm är kanske lika kompakta.

Håller med
Intressant nu när marknaden äntligen strävar efter full skärmyta. iPhone SE är kompakt men har 40 procent döyta tänk om det kunde vara skärm istället.

  • Medlem
  • 2016-11-08 23:16
Ursprungligen av PaO:

Håller med
Intressant nu när marknaden äntligen strävar efter full skärmyta. iPhone SE är kompakt men har 40 procent döyta tänk om det kunde vara skärm istället.

Ja, Sony Z5 Compact är ungefär i samma storlek som Iphone SE, med ungefär samma pixeltäthet, men har 4,6-tumsskärm.
En jämförelse:

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-11-09 00:42
Ursprungligen av Alix:

Ja, Sony Z5 Compact är ungefär i samma storlek som Iphone SE, med ungefär samma pixeltäthet, men har 4,6-tumsskärm.
En jämförelse:

https://snag.gy/UVsfXB.jpg

Tänk om Z5 Compact hade haft fyratumsskärm - Hade ju varit ännu bättre! Döyta eller inte, 4.0 tum 16:9 är ett perfekt format.

  • Medlem
  • 2016-11-09 01:20
Ursprungligen av JohannesKBA:

Tänk om Z5 Compact hade haft fyratumsskärm - Hade ju varit ännu bättre! Döyta eller inte, 4.0 tum 16:9 är ett perfekt format.

Ja, fast fler 4-tumsskärmar vet jag inte om vi får se. Kanske att Apple fortsätter.

Ursprungligen av PaO:

Håller med
Intressant nu när marknaden äntligen strävar efter full skärmyta. iPhone SE är kompakt men har 40 procent döyta tänk om det kunde vara skärm istället.

Det folk missar när de pratar döytan på en iPhone SE är att vi ägare inte vill ha något som är så mycket som 1 mm bredare än den redan är ?

Så antingen fyller de ut den bredden den redan har med nån extra mm skärm.
Sen blir det svårt att få till 16:9 med något annat än kanske 4.2".

Ovan och underdelen kan de korta av lite kanske men prövade att trycka längst nertill vänster på min SE och känns lite ovant så nederdel får de gärna behålla som det är.

Så bra, hoppas min SE håller betydligt längre än ett år.

1
Bevaka tråden