Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet fortsätter växa i Sverige

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Internetstiftelsen i Sverige har publicerat årets utgåva av Svenskarna och internet. I år är första gången som internet anses vara den viktigaste informationskällan.

Läs hela artikeln här

Nu vet inte jag hur mycket fildelning som är okey att snacka här inne. Men jag har lånat några filmer/serier och musik i mitt liv. Ska sägas att jag är en storköpare på film och musik. 4-5 filmer/månad och säkert 10 skivor eller liknande varje månad. Har även Netflix, Viaplay m.m.

Vet att artikeln handlade om mera, men var fildelning som var intressant

Ursprungligen av SweSG:

Nu vet inte jag hur mycket fildelning som är okey att snacka här inne. Men jag har lånat några filmer/serier och musik i mitt liv. Ska sägas att jag är en storköpare på film och musik. 4-5 filmer/månad och säkert 10 skivor eller liknande varje månad. Har även Netflix, Viaplay m.m.

Vet att artikeln handlade om mera, men var fildelning som var intressant

Jag tillhör din grupp.
Älskar film och serier så både "lånar" och fyller på min iTunes-katalog, använder diverse streamingtjänster m.m.
Köper ofta sådant jag har lånat och tycker det är konstigt att dinosaurierna inom media inte kommer på att fler som köper en film för en 50-lapp blir lika mycket eller antagligen mer som ett fåtal som köper den för 150.

Antar att 8 år av apptrender och annonstrender inte nått Hollywoods gamlingar än.

Jag är 100% internet sedan flera år. Allt jag ser, läser och lyssnar på går via IP (även "TV" och "radio" alltså). Den enda info som inte kommer in i min hjärna via IP är affischer och annat som jag ser ute på stan.
Jag har inte målmedvetet strävat efter detta...det bara blev så. Snart är det så för alla - ALLT kommer via IP i framtiden. Allt som inte har fast form vill säga.

Jag betalar för Netflix, HBO samt har ComHems Guldpaket och C More Film & Serier med fri filmnedladdning.
Igår drog jag ändå ner lite filmer på "annat sätt" så deras undersökning kanske stämmer.

1
Bevaka tråden