Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta om Apple TV nu!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft problem med att hämta hem nya appar till ATV4 de senaste dagarna. Det verkar som om ATV inte fått kontakt med servrarna utan bara hämtat hem ikonen. Det händer inget när man försöker starta upp appen. Raderade och hämtade hem apparna igen. Problemet kvarstod. Men då startade jag om min Apple TV. Och då löste jag problemet. Något måste hänt på sistone som gör att omstart av ATV krävts för att man ska kunna få kontakt med Apples servrar när det gäller att hämta hem nya appar. Alla gamla appar har fungerat som vanligt. Min kompis i Stockholm har inte heller kunnat hämta hem nya appar, så problemet har inte varit lokalt hos mig.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-13 15:53
Ursprungligen av rowlfen2:

Har haft problem med att hämta hem nya appar till ATV4 de senaste dagarna. Det verkar som om ATV inte fått kontakt med servrarna utan bara hämtat hem ikonen. Det händer inget när man försöker starta upp appen. Raderade och hämtade hem apparna igen. Problemet kvarstod. Men då startade jag om min Apple TV. Och då löste jag problemet. Något måste hänt på sistone som gör att omstart av ATV krävts för att man ska kunna få kontakt med Apples servrar när det gäller att hämta hem nya appar. Alla gamla appar har fungerat som vanligt. Min kompis i Stockholm har inte heller kunnat hämta hem nya appar, så problemet har inte varit lokalt hos mig.

Du beskriver ju två olika problem – det kan man inte dra någon slutsats av.

I ditt fall kan det handla om allt från problem med ditt lokala nätverk, din internetleverantör eller helt enkelt en ATV där något är knas.

I vilket fall, tipset att starta om hjälper ofta, och det tål att påminnas när vi är så vana av att ha igång våra maskiner utan att stänga av dem.

Ursprungligen av reboot81:

Du beskriver ju två olika problem – det kan man inte dra någon slutsats av.

I ditt fall kan det handla om allt från problem med ditt lokala nätverk, din internetleverantör eller helt enkelt en ATV där något är knas.

I vilket fall, tipset att starta om hjälper ofta, och det tål att påminnas när vi är så vana av att ha igång våra maskiner utan att stänga av dem.

Inte riktigt två olika problem. Däremot var det samma problem på två helt olika ställen, vilket till slut åtgärdades på samma sätt. Vi har dessutom olika internetleverantörer. Är det ingen annan som drabbats av problem med att hämta hem nya appar? Kan ju vara en tillfällig slump att enbart vi två drabbats av detta samtidigt.....

Senast redigerat 2016-11-13 20:34

På en av mina tre st ATV 4 så har jag problem med att bilden fryser varannan sekund, oavsett tjänst. Måste dra ut strömkabeln för att åtgärda det. Sen är det tillbaka igen efter ett par dagar. Någon mer som upplevt det problemet?

1
Bevaka tråden