Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta PC till Time Capsule

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har både PC och Mac hemma och vill ansluta PC till Time Capsulen med. Men jag vet inte hur.....

Någon som kan hjälpa mig i rätt riktning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-14 10:07

För lite info...
Att ansluta den är ju bara att stoppa i en nätverkssladd, så är den ansluten.
Men vad vill du göra, vilken tjänst efterfrågar du? Att komma åt hårddisken för filöverföring, som backup eller som accesspunkt för att komma ut på Internet (trådat, trådlöst)?

Ursprungligen av kenjon:

För lite info...
Att ansluta den är ju bara att stoppa i en nätverkssladd, så är den ansluten.
Men vad vill du göra, vilken tjänst efterfrågar du? Att komma åt hårddisken för filöverföring, som backup eller som accesspunkt för att komma ut på Internet (trådat, trådlöst)?

Jag vill "bara" ha den som nätverksdisk och dela filer samt backup (ej time machine).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-14 10:58

Då tycker jag du ska skaffa en disk till (du kan plugga in den i USButtaget på din TC), och använda en av dem för TM, den andra för fildelning/lagring.

Edit: Du kanske inte har behov av TM alls? Då är det bara att köra på.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-11-14 22:07

Jag har läst trådar på nätet om Windows och Time Capsule. Där pratas det ofta om AirPort-programvaran och Windows och att det är nödvändigt. Min slutledning är att man vill åt något Bonjour-stöd så att den utdelade nätverks-disken dyker upp automatiskt i Explorer för att kunna nappas där.

Känns det som en bra idé?

1
Bevaka tråden