Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Super Mario Run till IOS 15 december

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu står det klart vilket datum Super Mario Run kommer till IOS. Den 15 december smäller det och spelet kommer kosta runt hundralappen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-11-15 17:31

Vilket markerar början till slutet på Nintendos hårdvaruutveckling. Surt men sant.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-11-15 19:05
Ursprungligen av flygarn:

Vilket markerar början till slutet på Nintendos hårdvaruutveckling. Surt men sant.

Vet inte om det är så surt. Wii var nyskapande när det kom, men det bra med Wii U var nintendos spel, inte den nya handkontrollen eller konsollen.
3DS är bra, men känns som en onödig extra pryl när mobilen hade kunnat köra spelen lika bra.

Vi får väl se hur bra Switch blir, men jag tvivlar på att konsoller i den formen de finns nu har någon framtid.

Äntligen!!!!

Mario!!!!

Ursprungligen av Json_81:

Vet inte om det är så surt. Wii var nyskapande när det kom, men det bra med Wii U var nintendos spel, inte den nya handkontrollen eller konsollen.
3DS är bra, men känns som en onödig extra pryl när mobilen hade kunnat köra spelen lika bra.

Vi får väl se hur bra Switch blir, men jag tvivlar på att konsoller i den formen de finns nu har någon framtid.

Switch kommer vara väldigt klen (sitter ju Tegra i den som knappast kan ha hög effekt) skulle inte förvåna mig om den ligger runt Wii u i grafisk prestanda vilket är rätt kass.
Jag hoppas nästan att Nintendo ska floppa även med switch så att de satsar på en konsol med bra prestanda, Jag tänker inte köpa en nintendokonsol så länge man inte kan räkna med att alla andra spel kommer till den också. Wii u var ju värdelös när man spelat alla nintendos egna spel som man var intresserad av.

Jag tror konsoler kommer leva vidare ett bra tag, de som nöjer sig med dålig grafik (inte för att PS4 och XBO levererar direkt bra grafik för den delen heller) är förhoppningsvis inte tillräckligt många för att Microsoft och sony ska börja göra surfplattekonsoler.

Så glad att det blir ett fast pris.
Så sjukt less på allt man "behöver" köpa i spel. Lär t.ex. vara ganska många som passerat 1000 kr i Pokemon Go. Så skönt det hade varit med en fast summa på 500 kr istället sen lika för alla, men men...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-11-16 06:55

TT-nyhet:

Citat:

Nintendos aktier steg med mer än fem procent på onsdagen sedan speljätten meddelat att en Super Mario-app för Iphone kommer att släppas nästa månad.

http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/upp%C3%A5t-f...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-11-16 07:57
Ursprungligen av Jonatatatan:

Jag tror konsoler kommer leva vidare ett bra tag, de som nöjer sig med dålig grafik (inte för att PS4 och XBO levererar direkt bra grafik för den delen heller) är förhoppningsvis inte tillräckligt många för att Microsoft och sony ska börja göra surfplattekonsoler.

Återstår att se, men svårt att se deras plats i längden när mobilerna är så kraftfulla, spel kan streamas och de ändå inte är i närheten av en gaming-pc.

Ursprungligen av Json_81:

Återstår att se, men svårt att se deras plats i längden när mobilerna är så kraftfulla, spel kan streamas och de ändå inte är i närheten av en gaming-pc.

Att streama spel idag är ingenting som fungerar bra ens om man har fiberlina och ännu värre om man har mobilt bredband med begränsad datamängd. Lokal streaming däremot fungerar kanske men då behöver du ju ändå äga en konsol eller vettig speldator.
Jag tror konsoler har en framtid men de får nog uppdateras oftare vilket vi ser nu med ps4 PRO och projekt scorpio.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-11-16 09:33
Ursprungligen av Jonatatatan:

Att streama spel idag är ingenting som fungerar bra ens om man har fiberlina och ännu värre om man har mobilt bredband med begränsad datamängd. Lokal streaming däremot fungerar kanske men då behöver du ju ändå äga en konsol eller vettig speldator.
Jag tror konsoler har en framtid men de får nog uppdateras oftare vilket vi ser nu med ps4 PRO och projekt scorpio.

Jag pratar inte om idag heller. Vi lär få se PS5 och xboxtwo eller vad de kan tänkas heta, efter det är jag skeptisk.

1
Bevaka tråden