Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grand Tour det mest piratkopierade programmet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Game of Thrones är inte längre det mest piratnedladdade tv-programmet. Kronan har övertagits av Amazons Grand Tour.

Läs hela artikeln här

Kan ha lånat något avsnitt eller tre tyvärr. Jag är en dålig människa! :/

Röstade därför på ja!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-12-13 10:12

Det har gått att streama The Grand Tour sen första avsnittet här i Sverige. Jag gick bara in och reggade mig på Amazon Prime Video och startade en provmånad!

@ooskar min kära IRC-vän! Hur fungerar det då? Vet att vi snackade lite om det igår. Men igår var det ingen som fattade något som rullade i kanalen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-12-14 11:32

Är det inte lite problematiskt att en 99mac-skribent ställer en röstningsfråga i artikeln där om man kommenterar sitt ärliga svar så bryter man mot forumreglerna?

Citat:

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Man kan tycka det. Jag svarade bara ärligt på röstningen. Är la mera att man inte ska göra det till en bra sak och länka massa skumma länkar m.m.? Många är ju som jag, ganska kassa människor tyvärr. Iaf på den biten. Men det är klart det inte är bra att ladda ned massa saker man inte får.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-12-14 11:58
Ursprungligen av SweSG:

Man kan tycka det. Jag svarade bara ärligt på röstningen. Är la mera att man inte ska göra det till en bra sak och länka massa skumma länkar m.m.? Många är ju som jag, ganska kassa människor tyvärr. Iaf på den biten. Men det är klart det inte är bra att ladda ned massa saker man inte får.

Jag uppskattade ditt svar i inlägg #2. Särskilt din syndabekännelse. Vi är alla lite dåliga människor i behov av frälsning...

Min fråga riktar sig (skämtsamt) till @Jakob Nilsson. Han tar som skribent själv ansvar för vad han skriver, men uppmanar ju oss andra till forumregelsbrott!

Citat:

FAQ:Regel §7 (piratkopiering)

Q: Varför är det förbjudet att diskutera piratkopior, när ni skriver nyheter om exempelvis The Pirate Bay?

A: Redaktionen är ansvarig för sina egna handlingar, men kan även ställas till svars för allt som sker på webbplatsen i övrigt. Därför har vi särskilda forumregler som inte nödvändigtvis är applicerbara på det redaktionella innehållet. Det är tillåtet att diskutera fenomenet piratkopiering, men för enskilda kopior gäller regel 7.

Senast redigerat 2016-12-14 12:14
Ursprungligen av IngoX:

Jag uppskattade ditt svar i inlägg #2. Särskilt din syndabekännelse. Vi är alla lite dåliga människor i behov av frälsning...

Min fråga riktar sig (skämtsamt) till @Jakob Nilsson. Han tar som skribent själv ansvar för vad han skriver, men uppmanar ju oss andra till forumregelsbrott!

Fattade också att det inte var till mig. Ville dock lägga in att jag inte tycker det är bra på något sätt! Är mera att jag äter massa film och serier så alla tjänster jag har idag hinner inte med. Har Netflix och Viaplay idag. Är inget att skylla på, men är så det är för mig.

1
Bevaka tråden