Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac firar tredje advent

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fira tredje advent med oss på 99mac! Denna vecka äter vi pepparkaksdeg och och testar en USB-kyl.

Läs hela artikeln här

Den stora frågan är ju vem som kommer tända 4:e ljuset nästa gång?

Var mycket smaskigt med denna gång. Hade jag varit bättre på baka så hade den där pepparkaksdegen varit fin till Ubuntu colan! USB-kylen kan ni dock stoppa upp någonstans. Verkar vara en riktigt kass pryl!

Ha en trevlig 3:e advent 99!

Jag tänkte på en sak nu när jag kikade på bilden ni har. Tänder ni inte ljusen fel? Bör la vara åt andra hållet?

Ursprungligen av SweSG:

Jag tänkte på en sak nu när jag kikade på bilden ni har. Tänder ni inte ljusen fel? Bör la vara åt andra hållet?

Hmm hur menar du, från höger till vänster?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Hmm hur menar du, från höger till vänster?

Menar sista ljuset bör la vara längst? Ska ju inte ha brunnit lika länge typ. Eller har jag helt fel?

Nu tror jag att jag fattar det där ja. Fick hjälp på 99s IRC-kanal med detta stora problem. Är alltså att man ska elda ned dom så dom blir lika stora har vi kommit fram till.

Jag ska nog sluta med söndagsspriten tror ja

Testa usb-misilsjutaten på teknikmagasinet.
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/leks...

Ursprungligen av SweSG:

Den stora frågan är ju vem som kommer tända 4:e ljuset nästa gång?

Jag anmäler mig som frivillig

Ursprungligen av SweSG:

Nu tror jag att jag fattar det där ja. Fick hjälp på 99s IRC-kanal med detta stora problem. Är alltså att man ska elda ned dom så dom blir lika stora har vi kommit fram till.

Jag ska nog sluta med söndagsspriten tror ja

Ah, ja. På normala advents-ljusstakar med lika långa ljus tenderar ju första ljuset att brinna ner snabbare, då det eldas under längre tid. Resultatet blir en stake med gradvis kortare ljus. Den uppsättningen vi använder är en variant som garderar sig mot detta, genom att första ljuset är längre än de övriga, och fjärde ljuset kortast.

Resultatet blir dock att ljusstaken är precis lika sluttande under större delen av advent, men åt andra hållet. Lite larvigt men det var inte jag som köpte ljusen!

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag anmäler mig som frivillig

Välkommen!

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag anmäler mig som frivillig

Kul!

Ursprungligen av isaklofgren05:

Testa usb-misilsjutaten på teknikmagasinet.
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/leks...

Tack för tipset, vi ska se var vi kan göra ^^ hähä.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-12 18:06
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ah, ja. På normala advents-ljusstakar med lika långa ljus tenderar ju första ljuset att brinna ner snabbare, då det eldas under längre tid. Resultatet blir en stake med gradvis kortare ljus. Den uppsättningen vi använder är en variant som garderar sig mot detta, genom att första ljuset är längre än de övriga, och fjärde ljuset kortast.

Resultatet blir dock att ljusstaken är precis lika sluttande under större delen av advent, men åt andra hållet. Lite larvigt men det var inte jag som köpte ljusen!

iOSC, iOS for (Christmas) Candles!

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag anmäler mig som frivillig

Fint! Det var du eller Arne Weise jag hoppades på.

Såhär ska en adventsljusstake se ut i mitt tycke.

Sedan kaffe med pepparkakor... Massa kärlek å mys! Då är det jul!!!

Ursprungligen av SweSG:

Såhär ska en adventsljusstake se ut i mitt tycke.

Haha! En mycket kreativ ljusstake Som alla högtider på en gång! Vår fina ljusstake slutade mer som en vulkan som tog livet av en chokladtomte samt en filtduk efter vårt julmingel igår. OBS! inget började brinna

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-12-16 14:50

Har du ingen film på det???

Ursprungligen av kenjon:

Har du ingen film på det???

Självklart! Eller i alla fall en bild på det:

1
Bevaka tråden