Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfplatta lämplig för sport?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Står i valet och kvalet att köpa en bra platta att kika sport på. Finns det några varianter som är särskilt bra lämpade för detta och för att exempelvis dela bild med TV eller via Chromecast?

Bara det du ska göra med den, och vart ska du hitta all media? Budget?

  • Medlem
  • 2016-12-17 08:16
Ursprungligen av Sportster:

Hej!

Står i valet och kvalet att köpa en bra platta att kika sport på. Finns det några varianter som är särskilt bra lämpade för detta och för att exempelvis dela bild med TV eller via Chromecast?

Både Android och IOS stödjer ChromeCast
Så här kommer tre alternativ
Ipad Air 2 ca 4200 kr
Samsung Tab A (nya) ca 2200 kr
Lenovo Tab 2 A10 ca 1900 kr

Ursprungligen av Sportster:

...köpa en bra platta att kika sport på...

Vad menar du med "kika sport"?

Menar du via play-appar, typ C More, Viaplay, SVT Play?
Eller via hemsidor som strömmar materialet?
Eller på något annat sätt?

Ursprungligen av Sportster:

...som är särskilt bra lämpade för detta...

Vad menar du med "bra lämpade"? Vilka egenskaper är det du söker?

Ursprungligen av PaO:

Både Android och IOS stödjer ChromeCast
Så här kommer tre alternativ
Ipad Air 2 ca 4200 kr
Samsung Tab A (nya) ca 2200 kr
Lenovo Tab 2 A10 ca 1900 kr

Härligt! Bra tips där!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "kika sport"?

Menar du via play-appar, typ C More, Viaplay, SVT Play?
Eller via hemsidor som strömmar materialet?
Eller på något annat sätt?

Vad menar du med "bra lämpade"? Vilka egenskaper är det du söker?

Jag tänker titta på sport via appar och kanske på strömmad film. Finns väl enheter med olika grafikprocessorer och liknande?

Lätt att lära sig Android?

Är det lätt att lära sig Android? Om man endast har kört iOS alla år...

Ursprungligen av Sportster:

Är det lätt att lära sig Android? Om man endast har kört iOS alla år...

Ja.

  • Medlem
  • 2016-12-21 05:28
Ursprungligen av Sportster:

Är det lätt att lära sig Android? Om man endast har kört iOS alla år...

Håller med att det är det

För din del så är det viktigt att skärmen känns bra och jag tror att alla nyare plattor funkar

Mina barn 3 och 5 år har varsin 7 tums platta
Riktiga arbetshästar Nexus 7 som har flera år på nacken. Den ena pajade för några månader sedan och då köpte jag en Lenovo 7 tums med IPS skärm för 700 kr på Webhallen. Viaplay / Netflix / SVT Play funkar utan problem på denna. Enda nackdelen är 8GB lagring men för deras del funkar det med.

En sak är att iPad har bildförhållande 4:3 medan Samsung och Lenovo kör med 16:9/10 om nu detta har betydelse. Kanske mest för film.

Ser att det är numera begränsningar i lager på de jag rekommenderade men det finns ju efterföljare men då till lite högre pris tyvärr.

Så åk ut och kika på plattor så du ser om skärmen är bra.

Angående ChromeCast så är jag beroende ?
Har en till varje TV / Biohemma och en Audio till stereon. Helgen som gick visade jag bilder på TV köket via Chromecast och samtidigt Spotify på ChromeCast på stereon från samma telefon. Fotade även med samma telefon och lite annat under kvällen utan att något strulade. Fantastiskt

Lycka till ?

Ursprungligen av PaO:

Håller med att det är det

För din del så är det viktigt att skärmen känns bra och jag tror att alla nyare plattor funkar

Mina barn 3 och 5 år har varsin 7 tums platta
Riktiga arbetshästar Nexus 7 som har flera år på nacken. Den ena pajade för några månader sedan och då köpte jag en Lenovo 7 tums med IPS skärm för 700 kr på Webhallen. Viaplay / Netflix / SVT Play funkar utan problem på denna. Enda nackdelen är 8GB lagring men för deras del funkar det med.

En sak är att iPad har bildförhållande 4:3 medan Samsung och Lenovo kör med 16:9/10 om nu detta har betydelse. Kanske mest för film.

Ser att det är numera begränsningar i lager på de jag rekommenderade men det finns ju efterföljare men då till lite högre pris tyvärr.

Så åk ut och kika på plattor så du ser om skärmen är bra.

Angående ChromeCast så är jag beroende ?
Har en till varje TV / Biohemma och en Audio till stereon. Helgen som gick visade jag bilder på TV köket via Chromecast och samtidigt Spotify på ChromeCast på stereon från samma telefon. Fotade även med samma telefon och lite annat under kvällen utan att något strulade. Fantastiskt

Lycka till ?

Härligt, tack för alla tips! Jag har kikat lite närmare på en ASUS Zenpad 10. Tror jag slår till på den! Nu väntar bara att lära sig Chromecast!

1
Bevaka tråden