Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG UltraFine 5K-skärm, finns nu!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-20 22:41

LG UltraFine 5K-skärm finns nu!
10 040,00 kr
http://www.apple.com/se/shop/product/HKN62ZM/...

Beställd!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-22 10:40
Ursprungligen av ne100:

LG UltraFine 5K-skärm finns nu!
10 040,00 kr
http://www.apple.com/se/shop/product/HKN62ZM/...

Beställd!

Fungerar sådär...

Ursprungligen av zinned:

Fungerar sådär...

Fungerar som det ska här.

saxat från MacWorld:

En välkommen nyhet är också att 5k-skärmen fungerar med vissa äldre Macar, något som Macrumors först rapporterade. Då krävs en thunderbolt 3 till thunderbolt 2-adapter, och max upplösning blir 4k.

Detta gjorde att jag faktiskt beställde en, trots att jag egentligen inte har råd men va fan..., då även min MPL13 är med i spelet igen.

Synd att den är ful...men det får man leva med nu när Apple slutar prodda externa skärmar...om inte någon tillverkare rycker upp sig börjar klämma fram snygga grejer...Blackmagic...LaCie...Belkin...Griffin...tänk om dom kunde rita en skärm med USB-C/Thunderbolt-interface Att det ska vara så j-a svårt för andra tillverkare att göra snygga grejer...det blir ju inte dyrare bara för att det är snyggt...dom är helt enkelt inte tillräckligt begåvade...that's it. Ja, ja...smaken är som baken...men det förändrar inte faktum att skärmen är FUL.
Tur att den inte är GRÄSLIG i alla fall...man kan leva med två sådana bredvid varandra på skrivbordet/kontrollbordet...man vänjer sig nog...och turligt nog så är dom svarta... ...att överkanten är bredare än dom tre andra kanterna är dock OFÖRLÅTLIGT (snacka om obalans...underkant skulle vara OK...men överkant!)...att dom inte löste ens det (har men kameran att göra så klart) är bara ren lathet...och obegåvning...ointresse...brist på stil...känsla...

Ursprungligen av Demiurgen:

Synd att den är ful...men det får man leva med nu när Apple slutar prodda externa skärmar...om inte någon tillverkare rycker upp sig börjar klämma fram snygga grejer...Blackmagic...LaCie...Belkin...Griffin...tänk om dom kunde rita en skärm med USB-C/Thunderbolt-interface Att det ska vara så j-a svårt för andra tillverkare att göra snygga grejer...det blir ju inte dyrare bara för att det är snyggt...dom är helt enkelt inte tillräckligt begåvade...that's it. Ja, ja...smaken är som baken...men det förändrar inte faktum att skärmen är FUL.
Tur att den inte är GRÄSLIG i alla fall...man kan leva med två sådana bredvid varandra på skrivbordet/kontrollbordet...man vänjer sig nog...och turligt nog så är dom svarta... ...att överkanten är bredare än dom tre andra kanterna är dock OFÖRLÅTLIGT (snacka om obalans...underkant skulle vara OK...men överkant!)...att dom inte löste ens det (har men kameran att göra så klart) är bara ren lathet...och obegåvning...ointresse...brist på stil...känsla...

Tycker inte den är ful, ser faktiskt smäckrare ut än Apples TB-skärm med bla tunnare sorgkanter mm, möjligen är väl inte foten och stativet lika snyggt formgivet men dessa ser iaf jag sällan
Sen får man väl se hur byggkvaliten är när man väl fått den.

Jag antar att det är plast...bara det...man har blivit bortskämd med Apples grejer helt enkelt...det är svårt att sänka sig ner i PC-träsket...that's it...jag vet att det är ett Ilands-problem så klart - men känslor är känslor...inget man kan koppla bort...it's life...fult är fult och vackert är vackert...

Ursprungligen av CekariYH:

Tycker inte den är ful, ser faktiskt smäckrare ut än Apples TB-skärm med bla tunnare sorgkanter mm, möjligen är väl inte foten och stativet lika snyggt formgivet men dessa ser iaf jag sällan
Sen får man väl se hur byggkvaliten är när man väl fått den.

1
Bevaka tråden