Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Macbook Pro-familjen skulle haft högre batterikapacitet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple ska enligt uppgift jobbat på en större batteridesign till nya Macbook Pro-familjen men batterierna ska inte ha klarat testfasen i tid för lanseringen.

Läs hela artikeln här

Det låter ju som ett direkt dåligt beslut och misslyckande från Apples sida. Känns inte riktigt bra med tanke på deras flair för exklusivitet och medföljande höga priser.

Det kostar att ligga på topp som det heter, men då vill man som kund också få det bästa som företaget förmår. De borde väntat in bättre batteridesign och samtidigt inkluderat Kaby Lake.

För övrigt tycker jag fixeringen vid anorektiska designer har nått vägs ände.

  • Medlem
  • 2016-12-22 19:16

Troligen så vill inte apple att det ska bli en note7 av den...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-12-22 20:40
Ursprungligen av MultiMan:

Det låter ju som ett direkt dåligt beslut och misslyckande från Apples sida. Känns inte riktigt bra med tanke på deras flair för exklusivitet och medföljande höga priser.

Det kostar att ligga på topp som det heter, men då vill man som kund också få det bästa som företaget förmår. De borde väntat in bättre batteridesign och samtidigt inkluderat Kaby Lake.

För övrigt tycker jag fixeringen vid anorektiska designer har nått vägs ände.

Just det där sista är mitt största problem med smartphones i premium-klassen där det förefaller viktigare att banta bort millimetrar på telefonen än att klämma in större batterier. Med Macbook och Macbook Pro 13-tum är fokus på tjocklek och vikt förståeligt, med med 15-tummare skulle en halv centimeter tjockare dator vara en rimlig uppoffring för betydligt bättre batteritid. Men som sagt, förhoppningsvis kan Apple klämma in den påstådda designen i nästa iteration av MBP-familjen.

1
Bevaka tråden