Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Super Mario Run har slagit rekord

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nintendos nya mobilspel Super Mario Run har slagit rekord i antal nerladdningar i App Store.

Läs hela artikeln här

"inte har några planer på att lägga till något extra innehåll i IOS-appen, vare sig gratis eller innehåll man behöver betala för"

Ovanligt ogenomtänkt och klantigt utspel. Nästan alla spel som blir populära bör utvecklas, annars blir de bara en gimmick.

Ursprungligen av CekariYH:

"inte har några planer på att lägga till något extra innehåll i IOS-appen, vare sig gratis eller innehåll man behöver betala för"

Ovanligt ogenomtänkt och klantigt utspel. Nästan alla spel som blir populära bör utvecklas, annars blir de bara en gimmick.

Men det är just vad det är. En gimmick.

Nintendo kommer inte helhjärtat satsa på telefon och surfplatta-marknaden.

Det är en miljö de inte kan kontrollera.

Är inte alla spel mer eller mindre en gimmick?

Väldigt skönt med ett spel där jag betalar up-front istället för att jag är tvungen att betala för att kunna komma vidare

Ursprungligen av BlackSmp:

Är inte alla spel mer eller mindre en gimmick?

Väldigt skönt med ett spel där jag betalar up-front istället för att jag är tvungen att betala för att kunna komma vidare

Jo, det är dom nog, men vad jag vet blir dom flesta spelen utvecklade med tex nya banor etc men inte detta enligt "planen".

Japp, jag gillar också att betala direkt om jag finner spelet intressant så Nintendos sätt är väldigt bra, ladda ner och testa och betala om du gillar och få hela spelet, som det ska vara imo.
Det jag stör mig på som sagt att efter man betalat och kört igenom spelet är man i vetskapen att "this is it, no more to be expected".

Ursprungligen av CekariYH:

Det jag stör mig på som sagt att efter man betalat och kört igenom spelet är man i vetskapen att "this is it, no more to be expected".

Har jag sagt sedan tidigt 80-tal och samlat spelen i bokhyllan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-22 15:41

Själv tror jag att Nintendo inte kommer finnas om 10-15 år om de inte verkligen satsar på mobilspelen.

Detta sagt utan att känna till hur deras försäljning ser ut på sin hemmamarknad.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-12-22 18:50
Ursprungligen av zinned:

Själv tror jag att Nintendo inte kommer finnas om 10-15 år om de inte verkligen satsar på mobilspelen.

Detta sagt utan att känna till hur deras försäljning ser ut på sin hemmamarknad.

Vad jag läst klarar sig Nintendo längre än så bara på kassan de har nu. Och även om Wii U anses vara en flopp tvivlar jag på att de gått back på den.

Men jag håller med i sak, jag tvivlar på att konsoller kommer finnas kvar mer än någon generation till, åtminstone i den formen vi är vana vid.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-12-25 14:57

Hej alla & god fortsättning!
Jag laddade hem och köpte allt som var möjligt at köpa till i det nya Super Mario spelet för iOS.
Tänkte här mest på familjen som är mer inbitna när det gäller spel. Vi har Apple Family Share vilket fungerar i övrigt, och så tänkte jag att jag kunde bjuda alla på "the full game"..

Med Super Mario verkar det dock som om alla köp registreras "per enhet", dvs. att banor jag har köpt med mitt Apple ID gäller bara min iPhone.
Mitt abonnemang är det som vi betalar Family Share från så jag trodde att det skulle funka.

Sökte på nätet och hittade denna genväg/lösning:
Kreativ familjedelning..

In-App-köp går inte via family sharing.

https://support.apple.com/en-us/HT203046

Tycker 109 spänn var rätt dyrt i efterhand. Klarade det på 1-2 timmes effektiv speltid och känner inget sug att spela om banorna direkt.

För mig var priset helt okej.

En ordentlig utmaning att ta alla svarta mynt.

Ursprungligen av jurassic579:

Tycker 109 spänn var rätt dyrt i efterhand. Klarade det på 1-2 timmes effektiv speltid och känner inget sug att spela om banorna direkt.

Så du har klarat alla utmaningarna och med alla figurer på två timmar?

Då är jag imponerad...

Edit: 6 nivåer med 4 banor= 24 banor. Varje bana finns med 3 varianter (specialmynten) 24x3=72 banor. Det finns 6 olika karaktärer med olika egenskaper => 432 varianter att köra. 120 minuter effektiv speltid för allt detta. 18 sekunder per variant! Great!

Ok, jag är sarkastisk. Man behöver inte gilla spelet, Mario är inte för alla men enligt mig så är Mario Run ett typiskt Mariospel i allt. I upplägg och spelide och genomförande. Gillar man Mario så är sannolikheten stor att man gillar Mario Run.

Alla som anmärker på att Nintendo säger att de inte kommer att komma med uppdateringar till spelet har nog missat komplexiteten i upplägget och nöjer sig med att klara en bana och tycker att det räcker. Mariospelen har alltid gått ut på att fånga de personer som spelar om banorna i jakten på den perfekta rundan.

Det betyder inte att jag tror att Nintendos strategi kommer att lyckas. Syftet med Nintendos spel har alltid varit att sälja hårdvara och det är svårt att ställa om till en annan modell.

Men.. Jag drömmer gärna om Mario Kart till IOS. Det skulle jag köpa direkt - men jag har inga större förhoppningar om att det kommer.

Senast redigerat 2016-12-26 10:33

Jo, men du förstår vad jag menar. Jag har klarat 24 banor och jag känner inget sug för att spela igen. Bara min personliga åsikt. Och då tycker jag priset var dyrt.

1
Bevaka tråden