Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpods är nu tillgängliga

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apples trådlösa hörlurar Airpods är nu tillgängliga via nätbutiken, och dyker upp i butik i början av nästa vecka.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2016-12-13 17:39

Bokat. Ser fram emot dessa.

  • Medlem
  • 2016-12-13 17:43
Senast redigerat 2016-12-13 18:50
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-12-13 17:58

Attans, leveranstiden har redan förlängts till 29 december. Jag gör ingen beställning via hemsidan nu, chansar istället på att kunna köpa dem direkt från Apple Store Väla istället - OM Väla nu verkligen får dem i nästa vecka. Enligt den här artikeln är det inte säkert att alla butiker får dem innan jul. http://appleinsider.com/articles/16/12/13/low...

Ursprungligen av macki81:

Attans, leveranstiden har redan förlängts till 29 december. Jag gör ingen beställning via hemsidan nu, chansar istället på att kunna köpa dem direkt från Apple Store Väla istället - OM Väla nu verkligen får dem i nästa vecka. Enligt den här artikeln är det inte säkert att alla butiker får dem innan jul. http://appleinsider.com/articles/16/12/13/low...

Annars så går det alltid att beställa och sedan avbeställa om du hinner få tag på dem innan. Den principen kör jag rätt ofta med när det gäller "vill ha så snabbt som möjligt"

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2016-12-13 18:26

Vill gärna ha ett par men jag avvaktar tills man kan få ta del av lite tester först.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-12-13 19:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Annars så går det alltid att beställa och sedan avbeställa om du hinner få tag på dem innan. Den principen kör jag rätt ofta med när det gäller "vill ha så snabbt som möjligt"

Sant!

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2016-12-13 19:52

Hade nog riktigt tur. Leverans 20/12. Hoppas tomten hittar mig..

Ursprungligen av The Cat:

Hade nog riktigt tur. Leverans 20/12. Hoppas tomten hittar mig..

Uppenbart, för mig stod det 29:e JANUARI!
Det får vara...

Ursprungligen av kjellebelle:

Uppenbart, för mig stod det 29:e JANUARI!
Det får vara...

Haha

Jag fick 2:a januari och jag bor på en ö

Ursprungligen av Ancientdragon:

Haha

Jag fick 2:a januari och jag bor på en ö

Men jag kommer också att avvakta, om de bara styr Siri och inte kan sänka eller höja volym samt byta låtar är de inget för mig. Jag och Siri är långt ifrån att förstå varandra så bra. Min iPhone skulle förmodligen flyga in i väggen om jag skaffade något som var beroende av Siri

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-12-19 10:36

Någon som vet om de svenska Apple Stores har fått dem nu?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Men jag kommer också att avvakta, om de bara styr Siri och inte kan sänka eller höja volym samt byta låtar är de inget för mig. Jag och Siri är långt ifrån att förstå varandra så bra. Min iPhone skulle förmodligen flyga in i väggen om jag skaffade något som var beroende av Siri

Enligt McWorld så kan du välja…"Det går exempelvis att ändra inställningen så att hörlurarna antingen aktiverar Siri eller pausar eller spelar musik.” Kom igång med Airpods

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-12-19 11:42
Ursprungligen av Ancientdragon:

Men jag kommer också att avvakta, om de bara styr Siri och inte kan sänka eller höja volym samt byta låtar är de inget för mig. Jag och Siri är långt ifrån att förstå varandra så bra. Min iPhone skulle förmodligen flyga in i väggen om jag skaffade något som var beroende av Siri

Så är det att bo på en ö

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-12-19 12:46
Ursprungligen av macki81:

Någon som vet om de svenska Apple Stores har fått dem nu?

Kan bekräfta att samtliga Apple Stores har fått in lurarna idag. Jag tog dock den sista på hyllan på Väla. Kan hända att de har fler på lager.

Jag fick testa ett par demoex innan jag köpte. De kändes lätta + ljudet upplever jag som lite bättre än Earpodsen.
Mina är snart färdigladdade så ska bli spännande att testa dem på riktigt

Edit: Lyssnar med dem nu. De sitter väldigt bra måste jag säga, har snurrat på huvudet och de sitter kvar Synd att man inte kan sänka och höja volymen genom att svepa upp eller ner på hörlurarna. Det hade varit något

Senast redigerat 2016-12-19 13:04
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-19 13:13

Även Emporia hade fått 20+ st men alla gick direkt.

  • Medlem
  • 2016-12-19 13:20
Ursprungligen av macki81:

Synd att man inte kan sänka och höja volymen genom att svepa upp eller ner på hörlurarna. Det hade varit något

Givetvis säger man åt Siri att höja volymen. Att folk kollar på en som om man vore en idiot är ren bonus.

Nån som vet nåt om Täby? Försökte ringa ut men har inte tid att sitta i telefonkö...

Ursprungligen av Dalle:

Givetvis säger man åt Siri att höja volymen. Att folk kollar på en som om man vore en idiot är ren bonus.

Och då höjer hon volymen ett snäpp eller missförstår en och höjer till Max så man blir döv.

Nej Siri är en kul grej hon fungerar inte alls för vardagen

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-12-24 09:48

Nån som upplever ljud-drop vid musiklyssning och användning av iPhone samtidigt? Har iPhone 6s.
Upplevde inte så i början

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-24 14:32
Ursprungligen av Ancientdragon:

Och då höjer hon volymen ett snäpp eller missförstår en och höjer till Max så man blir döv.

Nej Siri är en kul grej hon fungerar inte alls för vardagen

Nja, nu överdriver du rätt mycket. Jag tycker Siri fungerar kanon och blir bättre o bättre. Hur pass mycket man använder Siri beror väl mycket på hur pass mycket man kan tänka sig att dela med sig till omvärlden av.

Ursprungligen av zinned:

Nja, nu överdriver du rätt mycket. Jag tycker Siri fungerar kanon och blir bättre o bättre. Hur pass mycket man använder Siri beror väl mycket på hur pass mycket man kan tänka sig att dela med sig till omvärlden av.

Enda gången vi förstår varandra är i ett tyst rum och när jag pratar rikssvenska med tydlig artikulering (låter med andra ord som en idiot)

I bilen och på stan så fungerar hon kanske 1 av 10 ggr.

Jag skulle tex be henne att höja volymen 4 steg och eftersom hon bara höjer ett steg varje gång man ber henne så tar det ju 4 gånger, om hon dessutom missar så tar det kanske ett 10tal ggr.

Då är det lättare att höja på klockan eller helt enkelt trycka på telefonen i fickan.

SJ hade vänt sig i graven av så här ofärdig teknik.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Enda gången vi förstår varandra är i ett tyst rum och när jag pratar rikssvenska med tydlig artikulering (låter med andra ord som en idiot)

I bilen och på stan så fungerar hon kanske 1 av 10 ggr.

Jag skulle tex be henne att höja volymen 4 steg och eftersom hon bara höjer ett steg varje gång man ber henne så tar det ju 4 gånger, om hon dessutom missar så tar det kanske ett 10tal ggr.

Då är det lättare att höja på klockan eller helt enkelt trycka på telefonen i fickan.

SJ hade vänt sig i graven av så här ofärdig teknik.

Har du ställt in röst-ingenkänning via "hej Siri"?
http://omni.se/nya-siri-tycks-ha-individuell-...

  • Medlem
  • 2016-12-27 06:58
Ursprungligen av macki81:

Nån som upplever ljud-drop vid musiklyssning och användning av iPhone samtidigt? Har iPhone 6s.
Upplevde inte så i början

Nu har jag inte AirPods men ibland när jag lyssnar på musik och tar foto samtidigt så droppar ljudet precis då bilden tas
Därför ChromeCast Audio till stereon istället

Ursprungligen av calinou:

Har du ställt in röst-ingenkänning via "hej Siri"?
http://omni.se/nya-siri-tycks-ha-individuell-...

Jepp, det är därför hon iallafall fungerar ibland ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-27 09:13
Ursprungligen av Ancientdragon:

Enda gången vi förstår varandra är i ett tyst rum och när jag pratar rikssvenska med tydlig artikulering (låter med andra ord som en idiot)

Hur det du beskriver låter kan jag hålla med dig om men jag har inte alls det problemet trots en ordentlig Malmöitiska.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Jag skulle tex be henne att höja volymen 4 steg och eftersom hon bara höjer ett steg varje gång man ber henne så tar det ju 4 gånger, om hon dessutom missar så tar det kanske ett 10tal ggr.

Aldrig provat att be Siri höja/sänka volymen till XX procent? Då får du ju direkt som du vill ha det.

Ursprungligen av Ancientdragon:

SJ hade vänt sig i graven av så här ofärdig teknik.

Igen, jag tycker du överdriver. Det fungerar ju ypperligt för väldigt många, sedan är det klart att det inte passar alla.

Ursprungligen av zinned:

Hur det du beskriver låter kan jag hålla med dig om men jag har inte alls det problemet trots en ordentlig Malmöitiska.

Aldrig provat att be Siri höja/sänka volymen till XX procent? Då får du ju direkt som du vill ha det.

Igen, jag tycker du överdriver. Det fungerar ju ypperligt för väldigt många, sedan är det klart att det inte passar alla.

Smart med % för volymen, den kände jag inte till! ? Har du fler tips? ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-27 11:27
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Smart med % för volymen, den kände jag inte till! ? Har du fler tips? ?

Kanon

Bara ge mig ett problem du upplever så kan jag säkert komma med ett eller flera tips

Ursprungligen av zinned:

Kanon

Bara ge mig ett problem du upplever så kan jag säkert komma med ett eller flera tips

Har nog inga problem med dem, men det där var ett riktigt bra tips! ?

Ursprungligen av zinned:

Kanon

Bara ge mig ett problem du upplever så kan jag säkert komma med ett eller flera tips

Okej jag får väl lite på dig då, de är beställda från Elgiganten.se idag med 10% rabatt dessutom och levereras i Januari.

Tipset med procent var smart!

Bevaka tråden