Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #160: Årskrönika 2016 del 1

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna gång har hela 99mac-redaktionen samlats kring mickarna för att samtala om det gångna året.

Läs hela artikeln här

God Jul 99!

Lyssnade igenom poddavsnittet lite bättre nu när jag har några timmar över. Fastnade på Jakobs pajer. Vet inte varför folk verkar köpa dom och sedan inte veta vad man ska göra med dom. Inget riktat till just dig Jakob. Jag har massa pajer själv och får ont om dom istället. Finns lixom 100 saker man kan göra med dom.

Mina som jag har nu har lite olika arbeten. Har en 2:a som står med pi-hole och Irssi. Naturligtvis på 99s kanal. En 3:a som kör OSMC. En 2:a till som spelar musik med HiFiBerry och Volumio. En annan 3:a för lite lek. Ska upp med en 3:a till för en lättare hemsida.

Länk till en sida som står på en 3:a idag:

http://hemler.se/

Har frågat om lov för att länka sidan. @wurpan här inne som står bakom sidan. Massa pajer där.

Ska upp med en liknande hemsida själv.

Visst tar det lite tid att pilla med, men mycket skoj också. Fram med leklusten!

Ursprungligen av SweSG:

Lyssnade igenom poddavsnittet lite bättre nu när jag har några timmar över. Fastnade på Jakobs pajer. Vet inte varför folk verkar köpa dom och sedan inte veta vad man ska göra med dom. Inget riktat till just dig Jakob. Jag har massa pajer själv och får ont om dom istället. Finns lixom 100 saker man kan göra med dom.

Mina som jag har nu har lite olika arbeten. Har en 2:a som står med pi-hole och Irssi. Naturligtvis på 99s kanal. En 3:a som kör OSMC. En 2:a till som spelar musik med HiFiBerry och Volumio. En annan 3:a för lite lek. Ska upp med en 3:a till för en lättare hemsida.

Länk till en sida som står på en 3:a idag:

http://hemler.se/

Har frågat om lov för att länka sidan. @wurpan här inne som står bakom sidan. Massa pajer där.

Ska upp med en liknande hemsida själv.

Visst tar det lite tid att pilla med, men mycket skoj också. Fram med leklusten!

Det är nog för min del inte idéer som saknas, utan tid. Jag skulle gärna pyssla mer med Raspberry Pi och skapa alla möjliga lösningar, men även mitt första projekt (bygga en mediadator/retrospel-maskin) har liksom inte hunnits med utan Pi ligger och väntar på mig i sin låda.

  • Medlem
  • 2016-12-30 10:50

Sitter och lyssnar på podden som jag tycker är mycket bra men måste kommentera att ni på allvar säger att Apples minskade försäljning i Kina beror på piratkopiering av iPhone. Har ni överhuvudtaget hört om Huawei?

  • Medlem
  • 2016-12-30 11:27

Google Home finns att köpa sedan någon månad sedan på utvalda marknader

Här en review från The Verge

https://youtu.be/7hKRPMpxRuc

Ursprungligen av PaO:

Sitter och lyssnar på podden som jag tycker är mycket bra men måste kommentera att ni på allvar säger att Apples minskade försäljning i Kina beror på piratkopiering av iPhone. Har ni överhuvudtaget hört om Huawei?

Säger vi så? Hmm, måste lyssna så fort jag får tag på ett par hörlurar!

1
Bevaka tråden