Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad konkurrenterna bör göra 2017

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter vår önskelista för vad Apple bör göra under nästkommande år granskar vi nu konkurrensen och vad de bör göra under nådens år 2017.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-12-31 15:18

Samsung kan börja med att tillverka en Note 8 som inte brinner upp

Annars håller jag med er i det mesta

När det gäller smarta hem så är det ju spridda öar men Z wave och Fibaro har väl kompletta system

Vackra produkter.

Ursprungligen av Demiurgen:

Vackra produkter.

Det är väll inge fel på Pixel? Innehållet åt sidan..

Nej, den är fin. Undantag finns ju. (å andra sidan så är det ju en iPhone-klon...och det är ju OK ty snyggt är nyggt är snyggt...men man kan ju inte hoppas att konkurenterna bara ska klona Apple år 2017...nog måste det ju ändå finnas utrymme för att designa skönhet UTAN att klona Apple...eller...?)

Ursprungligen av D_Odell:

Det är väll inge fel på Pixel? Innehållet åt sidan..

Senast redigerat 2016-12-31 21:46
  • Medlem
  • 2016-12-31 22:39
Ursprungligen av Demiurgen:

Nej, den är fin. Undantag finns ju. (å andra sidan så är det ju en iPhone-klon...och det är ju OK ty snyggt är nyggt är snyggt...men man kan ju inte hoppas att konkurenterna bara ska klona Apple år 2017...nog måste det ju ändå finnas utrymme för att designa skönhet UTAN att klona Apple...eller...?)

Iphone är den fulaste produkten på marknaden
Gigantiska bezels
Samsung leder snygghets ligan gällande mobiler
Vi får hoppas på iPhone 2017 med OLED från Samsung ?

Lol, klickbait och ragebait i ett kan det bli bättre.

1. Kan bara hålla med, Android wear är ren skit. Enda orsaken jag fortfarande laddar min klocka är att den är snygg och pga stegräknare/pulsmätaren
Sen vet jag inte om Äpplet är något föredöme med den fulaste klockan på marknaden, inte ens om jag fick den gratis skulle jag använda den groteska skapelsen.

2. Googles version på Android wear är totalt värdelös och är i princip obrukbar.

3. Känns som vi lever på 50-talet fortfarande, pinsamt att man inte ens kan släcka lampor etc från mobilen.
Gissar att jag behöver sälja båda njurarna och en lunga om jag ska ha råd med Äpplets concept och en mindre avgift på halva min månadslön.

4. Dagens telefoner är för klena att driva VR på någon vettig nivå och Äpplets 720p telefoner är inte att rekommendera , behöver ett par år till.
Förstärkt verklighet är jävligt coolt , alla kan bli bilmekaniker i teorin. Är fortfarande ett par år bort, innan dess är det bara en värdelös gimmick.

5?

6. Windows Phone är en av de största flopparna de senaste 20 åren. De miljarderna MS har dumpat i ett svart håll är nästan makabert. Vi pratar inte miljarder vi pratar hundratals miljarder kronor, alla andra företag på jorden hade gått bankrutt flera ggr om.
Windows Phone är dött, till och med MS har slutat utveckla telefoner och mjukvara för skräpet.

7. Lol. ska komma från ett företag som inte ens har trådlös laddning, proprietär lightning-kontakter och säljer datorer som inte stödjer 99.99% av alla kringutrustning utan donglar.
Jag förstår syftet med USB3 men att inte skicka med en USB2 port på en dator för 25k är något av det dummaste jag hört i hela mitt liv. För en standard som har fått 0.0000000001% genomslag bland allmänheten. IDIOTER!!!

7a. Bose QC 35 kostar nästan 4k och den trådade QC25 bukar vara på rea varannan vecka för 2k.
Att jag ska behöva lägga 2-4k till på ett par nya hörlurar för att jag köper en ny telefon är inte ett alternativ.

Vad Äpplet bör göra 2017

1. BEZELS, jag är allergisk mot sorgekanter och anser Iphone 7 är en av de fulaste telefonerna 2016 . När folk höll upp Note 7an brevid 6s plus, även med Notens större skärm var den mindre i alla dimensioner och 6s plus var groteskt ful i förhållande till Noten.
Äpplet kan inte leva på gamla meriter, när till och med kineserna springer cirklar runt äpplet med Mi Mix.

1b. Pixel är minst lika ful med sina gigantiska sorgekanter.

2. Trådlösladdning, att plocka bort 3.5 mm och USB2-portarna men hoppar trådlösladdning är bara patetiskt och jävligt pinsamt. Väldigt modigt.

3. Vara modiga och ta nödvändiga steg framåt och döda lightning-kontakten skulle var positivt för hela branchen. We are brave my ass, lol hycklare!!!!,

4. Sänka priset på Mac-sidan, känns som Äpplet har en medveten strategi att döda konsumentmarknaden för bärbara och få över alla på Ipaddlarna?

5. Säg nej till proprietär skit!!!

6. En av världens fulaste smartklocker behöver en ny design, vad fan hände?

Senast redigerat 2017-01-01 09:25

Den största nyheten ur ett konkurrentperspektiv under den senare delen av 2017 tror jag blir det "riktiga Windows 10" på ARM plattformen:

http://www.androidcentral.com/windows-10-arm-...

Blir datorer, plattor, hybrider och ev, en Surface mobil med inbyggt e-sim (bra om man ej har Wi-fi täckning på avlägsna områden) samt att du kan köra alla äldre program via en emulator. Lite av Windows RT generation två men utan dess nackdelar den hade. Hur det sen fungerar i ett skarpt läge är en annan sak.
Men jag tror Microsoft överraskade alla konkurrenter när de släppte den nyheten i Kina. Demonstrationen med Photoshop de visade på Qualcomm 820 chippet såg imponerande ut.

Det har väl antagligen hållit på med det här bra länge och det är en orsak till varför de har legat lågt på det mobila området med Windows 10 Mobile som också är på ARM plattformen. Nu kanske alla bitar med Continuum, UWP appar med mera så att säga faller på plats på allvar till slut.

Senast redigerat 2017-01-01 09:33
  • Medlem
  • International user
  • 2017-01-01 23:27
Ursprungligen av Ramlöss:

Lol, klickbait och ragebait i ett kan det bli bättre.

1. Kan bara hålla med, Android wear är ren skit. Enda orsaken jag fortfarande laddar min klocka är att den är snygg och pga stegräknare/pulsmätaren
Sen vet jag inte om Äpplet är något föredöme med den fulaste klockan på marknaden, inte ens om jag fick den gratis skulle jag använda den groteska skapelsen.

2. Googles version på Android wear är totalt värdelös och är i princip obrukbar.

3. Känns som vi lever på 50-talet fortfarande, pinsamt att man inte ens kan släcka lampor etc från mobilen.
Gissar att jag behöver sälja båda njurarna och en lunga om jag ska ha råd med Äpplets concept och en mindre avgift på halva min månadslön.

4. Dagens telefoner är för klena att driva VR på någon vettig nivå och Äpplets 720p telefoner är inte att rekommendera , behöver ett par år till.
Förstärkt verklighet är jävligt coolt , alla kan bli bilmekaniker i teorin. Är fortfarande ett par år bort, innan dess är det bara en värdelös gimmick.

5?

6. Windows Phone är en av de största flopparna de senaste 20 åren. De miljarderna MS har dumpat i ett svart håll är nästan makabert. Vi pratar inte miljarder vi pratar hundratals miljarder kronor, alla andra företag på jorden hade gått bankrutt flera ggr om.
Windows Phone är dött, till och med MS har slutat utveckla telefoner och mjukvara för skräpet.

7. Lol. ska komma från ett företag som inte ens har trådlös laddning, proprietär lightning-kontakter och säljer datorer som inte stödjer 99.99% av alla kringutrustning utan donglar.
Jag förstår syftet med USB3 men att inte skicka med en USB2 port på en dator för 25k är något av det dummaste jag hört i hela mitt liv. För en standard som har fått 0.0000000001% genomslag bland allmänheten. IDIOTER!!!

7a. Bose QC 35 kostar nästan 4k och den trådade QC25 bukar vara på rea varannan vecka för 2k.
Att jag ska behöva lägga 2-4k till på ett par nya hörlurar för att jag köper en ny telefon är inte ett alternativ.

Vad Äpplet bör göra 2017

1. BEZELS, jag är allergisk mot sorgekanter och anser Iphone 7 är en av de fulaste telefonerna 2016 . När folk höll upp Note 7an brevid 6s plus, även med Notens större skärm var den mindre i alla dimensioner och 6s plus var groteskt ful i förhållande till Noten.
Äpplet kan inte leva på gamla meriter, när till och med kineserna springer cirklar runt äpplet med Mi Mix.

1b. Pixel är minst lika ful med sina gigantiska sorgekanter.

2. Trådlösladdning, att plocka bort 3.5 mm och USB2-portarna men hoppar trådlösladdning är bara patetiskt och jävligt pinsamt. Väldigt modigt.

3. Vara modiga och ta nödvändiga steg framåt och döda lightning-kontakten skulle var positivt för hela branchen. We are brave my ass, lol hycklare!!!!,

4. Sänka priset på Mac-sidan, känns som Äpplet har en medveten strategi att döda konsumentmarknaden för bärbara och få över alla på Ipaddlarna?

5. Säg nej till proprietär skit!!!

6. En av världens fulaste smartklocker behöver en ny design, vad fan hände?

Trådlös laddning av den typen som finns idag är värdelöst.
Google har redan lagt ner det igen t.ex.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-01-02 20:50
Ursprungligen av zappee:

Trådlös laddning av den typen som finns idag är värdelöst.
Google har redan lagt ner det igen t.ex.

Med tanke på hur barnen bryter i plattorna skulle jag gärna ha trådlös laddning, eller typ magsafe. Fast hellre trådlöst.

Konkurrenterna bör skärpa sig angående säkerhetsuppdateringar. Där ligger Android efter. Samsung uppdaterar visserligen min Galaxy S4 från 2013 fortfarande, med Android 5 (Lollipop), men inte så ofta. Och Android 6 och 7 kunder jag ju glömma trots att hårdvaran i Galaxy S4 fortfarande håller rimligt (2GB RAM, 4-kärnig CPU på 2.3 GHz, etc).

Om de inte skickar med _duktigt bra_ egna program bör Androidleverantörer f.ö anpassa sig efter Windows fotoprogram, MacOS Bilder (även om jag själv kör Aperture fortfarande), för att importera och organisera bilder och hantera musik och filer.
Skulle Sony exempelvis bundla sina high-end-telefoner med Vegas skulle ju Sony kunna erbjuda bästa paketet för filminspelning på mobiler. Apple har ju inget att sätta emot där på gratisfronten, exempelvis. Samsungs Kies klarar jag inte av, och det är ändå inte värst på Androidsidan. Bäst är snarare enklare mobiler som bara visar upp sig för systemen som antingen kamera/medieenhet eller usb-drive.

Android måste få bukt med lagget en gång för alla!

1
Bevaka tråden