Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låst iPad.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min autistiska lillebror har lyckats att att låsa sin iPad.
För att dra det hela kort så har han uppdaterat iPaden och kommer inte ihåg lösenordet till sin iCloud. Han har nu försökt så många gånger att kontot blivit låst och måste låsas upp. Dumt nog lät jag honom själv registrera sin iCloud en gång så jag har ingen aning om vad för uppgifter han fyllt i. Det enda jag vet är hans e-postadress. I återställningen har man två val. Val ett är att skicka ett mail med en återställningslänk. Det dumma är att mailet går till hans iCloudadress som han glömt lösenordet till. Alternativ två är att fylla i födelsedatum samt besvara tre frågor. Jag kommer inte förbi födelsedatumet eftersom han inte fyllt i det datum han faktiskt fyller år.

Finns det något sätt att få igång den igen? Kan man gå in till en Apple-Store och be dem låsa upp den?

Tacksam för svar.

Ja, om du har kvittot kvar (så du kan bevisa att det är din iPad) så kan de hjälpa dig på en Apple store eller återförsäljare.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ja, om du har kvittot kvar (så du kan bevisa att det är din iPad) så kan de hjälpa dig på en Apple store eller återförsäljare.

...och om inget kvitto finns så är det kört?

Ursprungligen av korthoga:

...och om inget kvitto finns så är det kört?

Ja. Men vet du vart den är köpt så kan du alltid kolla om du kan få en kopia på kvittot.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-01 00:48

Är det endast originalkvittot som gäller?

Ursprungligen av reboot81:

Är det endast originalkvittot som gäller?

Har ett starkt minne av att även en kopia duger.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2017-01-01 10:24

Om han har glömt lösenordet till sitt iCloud konto, så är det nog bäst att ringa Apple Supporten. har för mig att det endast är dom som kan hjälpa till med det.
Har han Hitta Min iPhone igång på iPaden, så måste han ha lösenordet för att komma in i den, om FMI inte är igång, så är det bara att återställa iPaden.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-01 20:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har ett starkt minne av att även en kopia duger.

Enl. inlägg i Applebubblan-support på FB:
"enligt Apple så behöver tydligen deras specialavdelning på Irland ett originalkvitto.. för att kunna stämma av första aktivering mot inköps-ort osv.. (enlig ”senior Apple-support”"

Synd.

Tanken med skyddet är att förhindra otillbörligt nyttjande, så då får det inte finnas en bakdörr...

1
Bevaka tråden