Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smidig lösning på trasslet med adaptrar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Företaget bakom Hyperdrive vill lösa alla dina adapterproblem som uppstår med nya Macbook Pro och Macbook.

Läs hela artikeln här

Vad bra att nån tänker på sånt!

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-01-04 00:00

Stilren böld.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-01-04 07:25
Ursprungligen av flygarn:

Stilren böld.

Men ack så nödvändig... ?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2017-01-04 17:55

Synd att Apple inte byggde in portarna i datorn i stället. De tänkte nog inte på det.

Ursprungligen av onnyt:

Synd att Apple inte byggde in portarna i datorn i stället. De tänkte nog inte på det.

Är du riktig eller bara ett troll?

De tänkte både en och fem gånger innan de gjorde som de gjorde med portarna.
Spelar ingen roll om du gillar tilltaget eller inte, men de har gjort det med flit inte "bara glömt".

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2017-01-04 19:53
Ursprungligen av engineer:

Är du riktig eller bara ett troll?

De tänkte både en och fem gånger innan de gjorde som de gjorde med portarna.
Spelar ingen roll om du gillar tilltaget eller inte, men de har gjort det med flit inte "bara glömt".

Nej de har säkert inte glömt portarna men Apple kan garanterat glömma mig och en hel del andra som kunder om de fortsätter i den här stilen. Tunnhet framför funktion LoL.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-01-04 20:09

Kollade 9to5 recensionen och de påpekar smart att jag kan ladda datorn bara genom den ena USB-C porten:
"The situation with the two USB-C ports is a little odd, because only one is Thunderbolt 3 enabled. This means that you’re essentially sacrificing one Thunderbolt 3 port and reducing it to a USB 3.1 gen 1 port. The USB 3.1 port is limited to 5Gbps, which is a far cry from Thunderbolt 3’s 40Gbps."

Personligen är jag enormt glad att min totalmaxade Retina MBP 13" 2013 fortfarande duger (med råge) och att jag slipper den här första perioden - antingen ska alla tredjepartstillverkare hoppa på och underlätta eller så floppar hela idéen.
Ha, detta tror inte ens jag på, Apple har alltid tänkt ett par år framåt och vad fasen vet vi vilka deals de har i hemlighet gjort med alla möjliga aktörer - allt i syfte med att mjölka oss på våra cash.
Hittills har jag alltid gladeligen pungat ut för Apples laptops men just nu känns det som om jag verkligen vill avvakta. Det är själva OS-et och alla programvaror som gör mig Mac-trogen, på smartphonefronten föredrar jag sedan länge Android, tack och lov fixar jobbet en sådan åt mig. Kör iPhone privat och är mer och mer uttråkad.
OK, OK, nu handlar det om de nya dongen, sorry..
Allt gott i det Nya året!

Ursprungligen av Redaktionen:

Företaget bakom Hyperdrive vill lösa alla dina adapterproblem som uppstår med nya Macbook Pro och Macbook.

Läs hela artikeln här

Lite mer av en hägring än smart. Två fullt fungerande portar blir en, som någon redan påpekat. För den som vill driva mer än en extern skärm och inte en HDMI så är detta inte lösningen på "alla" adapterproblem. Jag kikar på HPs adapters för Z-serien, de ser lite med lovande ut. Men är de kompatibla med Mac Book Pro?

1
Bevaka tråden