Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemknappen iPhone 7

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av calinou:

Tack för information. Jag trodde faktiskt att dom hade lagt funktioner i knappen dvs att man trycker in den på olika sätt. Men vad händer om man trycker som vanligt?

Det är ingen knapp längre, så trycker du när telefonen är avstängd känns inget/händer inget. Däremot när den är igång ger den ifrån en vibration. Love it!

Jag uppskattar verkligen den nya knappen! Speciellt i kombination med "rise to wake"!

Och så gissar jag att det är en stor fördel att knappen inte längre är mekanisk (=mindre risk för slitage/fel).

Ursprungligen av calinou:

Tack för information. Jag trodde faktiskt att dom hade lagt funktioner i knappen dvs att man trycker in den på olika sätt. Men vad händer om man trycker som vanligt?

Du trycker som vanligt och det händer samma sak som tidigare.

BTW så är Apple förberedda på att knappen kan gå sönder

  • Medlem
  • 2016-10-15 16:58
Ursprungligen av BlackSmp:

Du trycker som vanligt och det händer samma sak som tidigare.

BTW så är Apple förberedda på att knappen kan gå sönder

Är det inte framförallt för de med gamla fysiska knapparna det där gäller?
Alla saker kan ju gå sönder dock, även sensorer

Ursprungligen av Lovan:

Är det inte framförallt för de med gamla fysiska knapparna det där gäller?
Alla saker kan ju gå sönder dock, även sensorer

Ingen aning, såg det i ett tweet. Det är nog i alla fall en ny funktion I IOS10. Och det kan kanske vara så att nya knappen gör det möjligt för operativet att upptäcka felaktig funktion i knappen på ett sätt som inte är möjligt med gamla knappar?

  • Medlem
  • 2016-10-15 17:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Ingen aning, såg det i ett tweet. Det är nog i alla fall en ny funktion I IOS10. Och det kan kanske vara så att nya knappen gör det möjligt för operativet att upptäcka felaktig funktion i knappen på ett sätt som inte är möjligt med gamla knappar?

Ja det kan vara så. Det är möjligt att den kanske inte kunde känna av trasiga hemknappar ens på de nyare modellerna. Jag har inte lyckats få någon att sluta fungera, bara bli lite slappa

Mer om nya funktionen om knappen slutar fungera. http://flip.it/GCVrzq

i love nya hemknappen

Jag också!

Bevaka tråden