Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone fyller tio år

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tiden går fort, och idag är det redan tio år sedan Steve Jobs visade upp den första modellen av Iphone under Macworld 2007.

Läs hela artikeln här

Fick min första i oktober 2007. Var verkligen ympad. Ny 10 år senare sitter man med version iPhone 7. Mycket har hänt - men då - en sensation.

Det uppstår ju någon form av tragisk ironi när klåparen Tim Cook presenterar en liten prestandaökning i och med 7S till hösten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-09 14:43

Om någon vill se presentationen: https://youtu.be/9hUIxyE2Ns8

Otroligt hur många innovationer var implementerade i denna produkt.

***edit*** jaha, videon laddades inte i artikeln när jag läste den. Tydligen fanns det redan länken till presentationen i artikeln, vilket gör min kommentar överflödig

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Det uppstår ju någon form av tragisk ironi när klåparen Tim Cook presenterar en liten prestandaökning i och med 7S till hösten.

Om han är en klåpare - varför söker inte du jobbet ....... Historien får visa. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-09 14:53

Kul

I sommar (28/7 om jag minns rätt) är det exakt nio år sedan jag köpte min första iPhone och har sedan dess bytt till senaste modell på releasedagen varje gång.

Ursprungligen av adress@mac:

Om han är en klåpare - varför söker inte du jobbet ....... Historien får visa. ?

Historien har redan visat vad Cook står för sorts ledarskap. "Don't rock the boat", satsa på säkra kort och sky undan all form av innovation. Fantastiskt för att öka vinstmarginalen (som Cook gjort), mindre fantastiskt för oss som gillade vad Apple gjorde annorlunda.

Lite förvånad att inte Apple har några erbjudanden för att fira 10 år med iPhone, eller så har jag inte hittat dom.

Min favorit är nog absolut 4S. Glas både fram och bak och första modellen med vettig kamera. Då sålde jag min digitalkamera.

Men ryktena säger att nummer 8 kanske kommer i höst helt i glas.

Så vi får se då?

  • Medlem
  • 2017-01-09 21:49
Ursprungligen av Ancientdragon:

Min favorit är nog absolut 4S. Glas både fram och bak och första modellen med vettig kamera. Då sålde jag min digitalkamera.

Men ryktena säger att nummer 8 kanske kommer i höst helt i glas.

Så vi får se då?

iPhone 2017 med Edge och OLED från Samsung blir nog mycket intressant. Hoppas att de får ihop det med desingen.

Ursprungligen av CekariYH:

Lite förvånad att inte Apple har några erbjudanden för att fira 10 år med iPhone, eller så har jag inte hittat dom.

Om det blir erbjudanden eller firande på något sätt kommer det förmodligen i samband med lanseringen av nästa telefon i höst.

1
Bevaka tråden