Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 8 liknar Iphone 4

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Årets Iphone kommer att få en design inspirerad av Iphone 4, med glas på båda sidorna och en stålram som håller dem samman enligt nya rykten.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-10 20:03

Genomskinlig blir den inte. Batterier (som utgör största delen av mobilernas innanmäte) är inte genomskinliga. Inte heller kretsarna.

  • Medlem
  • 2017-01-10 20:25
Ursprungligen av kenjon:

Genomskinlig blir den inte. Batterier (som utgör största delen av mobilernas innanmäte) är inte genomskinliga. Inte heller kretsarna.

Hittills, ja! Jag tror på Apple, en aldrig sinande kreativitet och innovationsförmåga!

Hoppas den blir lite tjockare också med mer batteritid. Skönare att hålla i dessutom. Nuvarande modeller känns nästan designade så att ett fodral är mer eller mindre ett krav.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-01-10 21:29
Ursprungligen av kenjon:

Genomskinlig blir den inte. Batterier (som utgör största delen av mobilernas innanmäte) är inte genomskinliga. Inte heller kretsarna.

Kanske den kommer att ha ett inbyggt 'cloaking device' ala Star Trek?
Eller samma lösning som James Bonds Aston Martin i en av de nyare filmerna?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-10 21:35
Ursprungligen av kenjon:

Genomskinlig blir den inte. Batterier (som utgör största delen av mobilernas innanmäte) är inte genomskinliga. Inte heller kretsarna.

År 2350 har man genomskinliga mobiler, iaf enligt The Expanse.

  • Medlem
  • 2017-01-10 22:09

Blir spännande i år
Först S8 och sedan iPhone 8
Vi får se hur lika de blir till utseendet men Apple behöver ju en uppfräschning av designen helt klart. Ive har säkert något i rockärmen ?
Hoppas på PC läge i S8

"Iphone 8 får en framsida nästan helt täckt i glas, och kan få hemknappen och Touch ID-sensorn integrerad i skärmen."
Skulle verkligen va en dröm, speciellt med en skärm som täcker hela framsidan med kameran under skärmen också.

Fast vi kanske bara får en iPhone 7S och inget mer så tänker inte ropa hej än.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-01-10 22:22

Lövtunn med en kvarts batteritid och genuscertifierade emojis så är jag såld.

Gör den 5 cm tjock med två veckors batteritid och jag köper 3.

  • Medlem
  • 2017-01-10 22:27
Ursprungligen av Erik Nyberg:

Gör den 5 cm tjock med två veckors batteritid och jag köper 3.

Å, i mitten av 90-talet hade jag en Motorola som hade ett extra tjockt batteri som i formen påminde om en ask leverpastej. Kanske kommer sådana batteriskal med allt tunnare Iphone?

10 års jubileum eller inte. Det blir inget speciellt med iPhone detta år mer än något annat år. Tror man det så är det bäddat för besvikelse när mobilen väl kommer.
Faktum är att det inte är något särskilt spännande alls med nya mobilmodeller de sista åren. Jag har själv iPhone 6+ och vad får jag om jag skaffar en 7:a idag? Lite bättre kamera kanske? Men kameran i sexan är ju redan riktigt bra. Allt är bara lite bättre från något som redan är jäkligt bra.
Och jag tror inte Apple sitter o trycker på något riktigt ballt som de sen ska släppa bara för att iPhone fyller 10.

  • Medlem
  • 2017-01-11 05:37
Ursprungligen av Tjosansa:

10 års jubileum eller inte. Det blir inget speciellt med iPhone detta år mer än något annat år. Tror man det så är det bäddat för besvikelse när mobilen väl kommer.
Faktum är att det inte är något särskilt spännande alls med nya mobilmodeller de sista åren. Jag har själv iPhone 6+ och vad får jag om jag skaffar en 7:a idag? Lite bättre kamera kanske? Men kameran i sexan är ju redan riktigt bra. Allt är bara lite bättre från något som redan är jäkligt bra.
Och jag tror inte Apple sitter o trycker på något riktigt ballt som de sen ska släppa bara för att iPhone fyller 10.

Håller med dig angående skillnaden på 6 och 7 modeller. Dock tror jag att Apple kommer med OLED och trådlös laddning på minst en modell. Apple har redan skrivit kontrakt med Samsung angående OLED skärmen och precis som vi långt innan visste att iPhone 7 kom med dubbla kameror så är det högst troligt att OLED versionen är av glas på båda sidor. Förnyar de inte designen i år heller så är det ett stort misstag och Apple kommer ännu längre ifrån konkurrenterna.

Anledning med glas bak är väl för trådlös laddning. Vilket har saknat hos iphones, då trådlös laddning inte fungerar med alu/metal bak. Själv hatar jag glas bak, ett tapp med fel landning och i tusen bitar. Dessutom alla jäkla repor och smuts syns tydligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-01-11 14:39
Ursprungligen av Tjosansa:

10 års jubileum eller inte.
---
Och jag tror inte Apple sitter o trycker på något riktigt ballt som de sen ska släppa bara för att iPhone fyller 10.

Att inte ha någon specialmodell eller specialerbjudande - vad sägs om en jubileumsmodell/färg/ specialkonfiguration till ett lägre pris- vore ett misstag ur marknadsföringssynpunkt. Skulle ge rejält med gratis extra publicitet.

Kunde ju bli en extra dyr specialmodell med 20-årsjubileumsmodellen, kanske är mer troligt med tanke på det fokus på ökade marginaler Apple haft under Cook: https://en.wikipedia.org/wiki/Twentieth_Anniv...

1
Bevaka tråden