Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan man surfa på Mac OS?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var kan man surfa på Mac OS i Stockholm?
Är det någon som vet något bra surfcafé?
Jag surfade på en Mac på IT-biblioteket förut och använde ett förstoringsprogram som hette CloseView.
/Maria

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-12 20:18
Ursprungligen av MariaE:

Var kan man surfa på Mac OS i Stockholm?
Är det någon som vet något bra surfcafé?
Jag surfade på en Mac på IT-biblioteket förut och använde ett förstoringsprogram som hette CloseView.
/Maria

CloseView finns väl inte för macOS?

Ursprungligen av MariaE:

...Jag surfade på en Mac på IT-biblioteket förut och använde ett förstoringsprogram som hette CloseView.

När var detta? För 15-20 år sedan? Mac OS 8 och Mac OS 9 hade ett förstoringsverktyg som hette CloseView.

Om du behöver förstora så har alla webbläsare någon form av inbyggd zoom-funktion, oavsett plattform.

Senast redigerat 2017-01-12 20:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-13 11:51
Ursprungligen av MariaE:

Var kan man surfa på Mac OS i Stockholm?
Är det någon som vet något bra surfcafé?
Jag surfade på en Mac på IT-biblioteket förut och använde ett förstoringsprogram som hette CloseView.
/Maria

Du borde kunna surfa på vilket surfkafé som helst, ingen betydelse om det är PC eller Mac. Däremot bör du nog undvika öppna nätverk.

Ursprungligen av Gnulia:

Du borde kunna surfa på vilket surfkafé som helst, ingen betydelse om det är PC eller Mac. Däremot bör du nog undvika öppna nätverk.

Men nu är det en Mac jag vill surfa på annars hade jag inte frågat om det i detta forum
/Anna Maria

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-13 19:55
Ursprungligen av Anna Maria:

Men nu är det en Mac jag vill surfa på annars hade jag inte frågat om det i detta forum
/Anna Maria

Du kan självklart surfa på en Mac var som helst!

Ursprungligen av Gnulia:

Du kan självklart surfa på en Mac var som helst!

Vad menar du med det svaret? Finns det Macar på alla internetcaféer?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-01-13 20:11

Berätta gärna lite mer vad du vill uppnå. För att surfa på en Mac kan du besöka närmaste återförsäljare där du bor.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-01-13 20:28

Varför använder du två konton här?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med det svaret? Finns det Macar på alla internetcaféer?

Ja det är det jag undrar också?? Det brukar mest finnas PC. Och var någonstans finns det Mac på nåt surfcaf'é i Stockholm?
/Anna Maria

Ursprungligen av joakimo:

Berätta gärna lite mer vad du vill uppnå. För att surfa på en Mac kan du besöka närmaste återförsäljare där du bor.

Man brukar inte få gå in i en databutik och surfa på datorerna. För övrigt så har de flesta butiker som säljer PC försvunnit I Stockholm... Jag vet några ställen som säljer Mac I Stockholm. De senaste datorerna som jag har fått har köpts på nätet. Den första datorn som jag köpte på nätet var en Dell Dimension 400. Den datorn har jag Windows 98 på.
/Anna Maria

Ursprungligen av Mija:

Varför använder du två konton här?

Två konton?? Vad menar du ? Om det nu har blivit 2 konton så kanske det beror på att jag var tvungen att byta lösenord... Jag kallas egentligen Maria men det var bättre att logga in sej med Anna Maria som är hela mitt namn. Det brukar finnas så många konton som heter Maria nånting,
/Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

Två konton?? Vad menar du ?...

Trådens första inlägg är skrivet av "MariaE". De andra inläggen har skrivits av "Anna Maria". Och båda kontona är väl dina?

Det är ett brott mot forumets regler att ha två identiteter här. (Se länk "Trivselregler" längst ner på sidan. Paragraf 10.1)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-13 22:09
Ursprungligen av Anna Maria:

Man brukar inte få gå in i en databutik och surfa på datorerna. För övrigt så har de flesta butiker som säljer PC försvunnit I Stockholm... Jag vet några ställen som säljer Mac I Stockholm. De senaste datorerna som jag har fått har köpts på nätet. Den första datorn som jag köpte på nätet var en Dell Dimension 400. Den datorn har jag Windows 98 på.
/Anna Maria

Konstig upplevelse enligt mig. Allla kan koppla upp sig mot internet vad jag känner till, har ingen betydelse vilket OS.

1
Bevaka tråden