Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

9 månaders fängelse för hackade konton

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av de som 2014 hackade ett antal kändisars konton och lade ut privata bilder på nätet döms nu till 9 månaders fängelse samt böter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-01-27 19:16
Ursprungligen av Redaktionen:

En av de som 2014 hackade ett antal kändisars konton och lade ut privata bilder på nätet döms nu till 9 månaders fängelse samt böter.

Läs hela artikeln här

Inte för att vara den, men jag undrar. ”Hackade” just denne person deras konton?

Det är fler drägg än ett som gjort detta mot kändisar och andra, och jag vill minnas att någon utgav sig att vara någon säkerhetsmojäng som bad om offrens inloggningsuppgifter, medan någon annan har brute forcat. Det sistnämnda är väl att klassificera som ”hackat”.

Oavsett tillvägagångssätt så låter 9 månader bakom galler väldigt lindrigt. I mina öron, alltså.

Här är några söktips för den som vill gräva mer än jag orkar göra:
Ryan Collins, Pennsylvania
Andrew Hilton, Oregon

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-01-27 19:55

Hackade är kanske inte riktigt rätt beskrivning. "Phissing" och "Social engineering" vore kanske mer rättvisande.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-01-27 20:14
Ursprungligen av Gunnar B:

Hackade är kanske inte riktigt rätt beskrivning. "Phissing" och "Social engineering" vore kanske mer rättvisande.

Där var orden (mina fetningar) jag resultatlöst sökte i mitt stundtals porösa minne. Tack.

1
Bevaka tråden