Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wine 2.0 släpps för Mac OS och Linux

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Wine gör det möjligt att köra Windows-program direkt i Mac OS eller Linux, och den senaste versionen innehåller mer än 6 000 ändringar.

Läs hela artikeln här

2008?

Från Wikipedia:
Initial release 4 July 1993; 23 years ago

Ursprungligen av iphonebutiken:

2008?
Från Wikipedia:
Initial release 4 July 1993; 23 years ago

Det som kom 1993 var inte en skarp version.

Från Wikipedia:
"...Version 1.0 was released on 17 June 2008, after 15 years of development..."

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det som kom 1993 var inte en skarp version.

Från Wikipedia:
"...Version 1.0 was released on 17 June 2008, after 15 years of development..."

Jajo, så går ju att se det men tyckte det framstod som att Wine inte fanns förrän 2008 vilket känns missvisande.

  • Medlem
  • 2017-01-29 12:01
Ursprungligen av iphonebutiken:

Jajo, så går ju att se det men tyckte det framstod som att Wine inte fanns förrän 2008 vilket känns missvisande.

Ja, det är missvisande. Folk har använt Handbrake i skarpt läge i åratal och den nådde version 1.0 för bara några veckor sedan.

Någon som kan tipsa om hur man installerar?

Har laddat hem en mapp med massa obegripliga filer. Hade tidigare version av Wine installerat på en annan dator, men inget minne av hur jag lyckades med det. (c:

  • Medlem
  • 2017-01-29 22:09
Ursprungligen av Zambal:

Någon som kan tipsa om hur man installerar?

Har laddat hem en mapp med massa obegripliga filer. Hade tidigare version av Wine installerat på en annan dator, men inget minne av hur jag lyckades med det. (c:

Du behöver en Macversion, som Winebottler, Playonmac eller Crossover. Men jag vet inte om de har hunnit uppdatera till 2.0 än. Se Winebottler som flaskan, och Wine 2.0 som innehållet!

@Alix Crossover har uppdaterat. Playonmac får det först med ver. 5.

Själv abonnerar jag på Crossover då jag ser det som ett bra sätt att sponsra Wine.

Ursprungligen av Alix:

Du behöver en Macversion, som Winebottler, Playonmac eller Crossover. Men jag vet inte om de har hunnit uppdatera till 2.0 än. Se Winebottler som flaskan, och Wine 2.0 som innehållet!

Aha, då ska vi se om jag kan få ordning på det hela. Tack för svaret!

(c:

Edit: Laddade hem Winebottler och det verkar, som du misstänkte, som att de inte har uppdaterat själva wine-delen (versionsnumret på appen iaf 1.7.37).

Men med tanke på att rubriken till 99macs artikel är "Wine 2.0 släpps för Mac OS och Linux" så borde man ju kanske kunna använda sig av den där obegripliga mappen som man kan ladda hem från sidan som artikeln hänvisar till.

Senast redigerat 2017-01-30 17:02
1
Bevaka tråden