Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åter rekord för Apple

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple hade sitt bästa julkvartal någonsin, där en stor del av intäkterna säkrades av efterfrågan på Iphone.

Läs hela artikeln här

Så aktiekursen kommer att falla idag...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2017-02-01 12:12

Fenomenet med iPad är ju lite intressant, och visst förstår jag.

Själv väntar jag på iPhone "8" (hoppas alltså på den större revisionen som påstås komma redan i år). Jag planerar ett byte till Plus-modellen där och kommer i så fall att finansiera det genom försäljning av min nuvarande icke-Plus och iPad. Redan nu med iPhone 6s använder jag min iPad mindre, och med Plus tror jag det blir knappt något alls.

iPad hade en självklar roll på tiden med iPhone 5s och tidigare som tycks bli allt mindre självklar när fler skärmstorlekar kommer, och prestandan redan i smartphonemodellerna är skyhög.

Visst förstår jag fortsatta användningsområden för iPad, men försäljningssiffrorna tidigare hade väl mer att göra med att gemene man hade ett stort intresse av dem, dvs bara för att få ett bekvämare sätt att t.ex. läsa tidningar på. Det jag tror händer är att de tydliga användningsområdena som återstår, blir mer nischade. T.ex. är det ju naturligtvis så att man kan skapa digitala målningar med en iPad mycket enklare, men det är ju ett exempel på ett nischområde.

Ursprungligen av BlackSmp:

Så aktiekursen kommer att falla idag...

Det får vi se. Den steg rätt efterhandeln i går.

Ursprungligen av JND:

Fenomenet med iPad är ju lite intressant, och visst förstår jag.

Själv väntar jag på iPhone "8" (hoppas alltså på den större revisionen som påstås komma redan i år). Jag planerar ett byte till Plus-modellen där och kommer i så fall att finansiera det genom försäljning av min nuvarande icke-Plus och iPad. Redan nu med iPhone 6s använder jag min iPad mindre, och med Plus tror jag det blir knappt något alls.

iPad hade en självklar roll på tiden med iPhone 5s och tidigare som tycks bli allt mindre självklar när fler skärmstorlekar kommer, och prestandan redan i smartphonemodellerna är skyhög.

Visst förstår jag fortsatta användningsområden för iPad, men försäljningssiffrorna tidigare hade väl mer att göra med att gemene man hade ett stort intresse av dem, dvs bara för att få ett bekvämare sätt att t.ex. läsa tidningar på. Det jag tror händer är att de tydliga användningsområdena som återstår, blir mer nischade. T.ex. är det ju naturligtvis så att man kan skapa digitala målningar med en iPad mycket enklare, men det är ju ett exempel på ett nischområde.

Även om jag har en SE just nu och också väntar in "8an" så används min iPad endast till youtube och film till läggdags.

Skulle dock sakna det användningsområdet om jag var utan ?

Ursprungligen av BlackSmp:

Så aktiekursen kommer att falla idag...

Nope.

Just nu +5,39%

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nope.

Just nu +5,39%

Över +7% och 130 dollar nu!

Ursprungligen av JND:

Fenomenet med iPad är ju lite intressant, och visst förstår jag.

Själv väntar jag på iPhone "8" (hoppas alltså på den större revisionen som påstås komma redan i år). Jag planerar ett byte till Plus-modellen där och kommer i så fall att finansiera det genom försäljning av min nuvarande icke-Plus och iPad. Redan nu med iPhone 6s använder jag min iPad mindre, och med Plus tror jag det blir knappt något alls.

iPad hade en självklar roll på tiden med iPhone 5s och tidigare som tycks bli allt mindre självklar när fler skärmstorlekar kommer, och prestandan redan i smartphonemodellerna är skyhög.

Visst förstår jag fortsatta användningsområden för iPad, men försäljningssiffrorna tidigare hade väl mer att göra med att gemene man hade ett stort intresse av dem, dvs bara för att få ett bekvämare sätt att t.ex. läsa tidningar på. Det jag tror händer är att de tydliga användningsområdena som återstår, blir mer nischade. T.ex. är det ju naturligtvis så att man kan skapa digitala målningar med en iPad mycket enklare, men det är ju ett exempel på ett nischområde.

Har själv iPhone 6+ och iPad mini 4. Ipaden åker fram alla gånger när jag är hemma. Aldrig iPhone. Så jag funderar faktiskt på att skaffa en iPhone SE istället. Den verkar grym.

Ursprungligen av Tjosansa:

Har själv iPhone 6+ och iPad mini 4. Ipaden åker fram alla gånger när jag är hemma. Aldrig iPhone. Så jag funderar faktiskt på att skaffa en iPhone SE istället. Den verkar grym.

Gör det! Är otroligt nöjd över min SE jag har haft i 3 månader nu. Uppgraderade från en 5;a och SE,n är ju ljusår snabbare! Apparna behöver ju knappt ladda, perfekt storlek och batteritiden är klart förbättrad, sen är ju Iphone 5, 5S och SE designen så mycket vackrare än 6 och 7an! Hoppas Apple går tillbaka till den designen iochmed iPhone 8.
Det enda jag saknar med SE är damm/vattentäthet och det jag irriterar mig mest på; att inte den startar med 32gb!!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nope.

Just nu +5,39%

Helt otroligt. Aktiemarknaden reagerar logiskt på ett rekordkvartal!

1
Bevaka tråden