Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension iPhone 7

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-01 21:10

En sak jag saknar på detta forum är användarnas recensioner av Appleprylar. Jag tror(om jag kommer ihåg rätt) att jag startade en sådan tråd om 6S).

Jag hade inga känslor alls för sjuan och hade inte planerat att byta min 6s förrän nästa model kommer ut. Men då min 6S gick sönder blev det byte ändå för ca två veckor sedan. Och jag säger wow. Vilken fantastisk uppgradering! Och det är en sak som för mig gör att detta känns som den bästa uppgraderingen någonsin. Ja, helt enkelt det bästa steget Apple har tagit mellan två modeller någonsin.

Det jag tänker på är batterikapaciteten. Igår när jag kom till jobbet stoppade jag den i laddning efter intensivt användande på väg till kontoret. Vid ca 08:50 tog jag ut den ur laddningen och den var då på 96%. Nu, 20:50 dagen efter, DAGEN EFTER, tog batteriet slut. Det har såklart inte varit de mest intensiva mobildagarna. Men inte heller extremt sparsamma. Andra exempel är att jag kommit hem med 74% batteri. Tidigare aldrig legat över 50%. Efter en intensiv mobildag låg den på 24% då min 6S skulle legat på mellan 0 och 5%. För mig är detta en game changer. Enormt imponerad.

Den är dessutom lite snabbare även om det inte har någon betydelse i vardagslivet. Kameran är lite bättre, men inte mycket, för de bilder jag tar. Sjuan är dessutom lättare jämfört med 6S vilket jag tycker är viktigt.

Hemknappen var lite svår att vänja sig vid. Men idag tycker jag den känns bättre än den gamla. Även om vissa tryck jag tidigare kunde göra för att kolla klockan inte fungerar längre.

De här små knackningarna som finns i olika funktioner(som har något namn jag icke kommer ihåg) är också mycket bra. Även om det kanske inte är jätteviktigt.

Den stora nackdelen är att hörlursutgången är borta. Klart störigt. Hamnade idag i ett läge där jag ville använda hörlurarna på min MBA... Gick ju sådär... Alltså inte alls. Adaptern låg i portföljen som inte var där jag var. Dessutom går det inte att ladda telefonen och använda hörlurarna på samma gång. Det kompenseras till viss del av den förbättrade batterikapaciteten, men bara till viss del. Jag har svårt att se att MacBook kommer med lightning, och att man inte kan använda samma hörlurar "inom" familjen känns helt fel.

Så jag säger bara, trots hörlursstrulet, wow, vilken uppgradering!!!

Senast redigerat 2017-02-01 21:34
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-02-01 21:22

Så du märker en viktskillnad på 5 gram?
Bra review i övrigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-01 21:29
Ursprungligen av mattiL:

Så du märker en viktskillnad på 5 gram?
Bra review i övrigt!

Jag märker det tydligt. Mentalt...

1
Bevaka tråden