Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Teknikjättar stöder stämningen av Trump

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

97 amerikanska teknikbolag har lämnat in ett gemensamt uttalande som ger stöd åt Washingtons stämning av Trump.

Läs hela artikeln här

Oavsett vad man tycker om alt detta så händer det verkligen unika och historiskt tidigare aldrig skådade saker i USA numera.
Att amerikanska företagsbjässar går ihop och öppet och formellt sågar en sittande president är egentligen chockerande...men redan när Trump gav sig in i valet förra året började en nernötning av psyket...många har blivit så avtrubbade av overkliga händelser (som HAR hänt) att många säkert inte SER hur extremt detta är...att en del av Big Biz ger sig på en sittande president!
Jag tycker hela soppan är oerhört underhållande och spännande (har tidigare knappt brytt mig om amerikansk politik då den varit komiskt förutsägbar senaste 30 åren) - jag är dock glad, mycket glad, att jag inte lever i USA. Just nu.

  • Medlem
  • 2017-02-06 17:58

Själv blir jag bara förundrad över medias enkelspåriga nyhetsbevakning. Det är tydligt att man bara klarar av att hantera en "stor nyhetshändelse". För oavsett vem som styr på andra sidan pölen så finns det fler länder i världen där det pågår saker som är betydligt allvarligare. Detta har man nästan helt slutat rapportera om, och det säger en hel del om hur media fungerar.

Det är väl beslutet som är överklagat i domstol och inte Trump som stämd.

Trots allt en viss skillnad.

Vilken himla tur att Trump har folket på sin sida. Nää, fakemätningar från CNN gills inte.

1
Bevaka tråden