Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Malmö - höstgatan, vårgatan, mellangatan, lundavägen?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-27 00:23

Nån här som bor i nämda kvarter och glömt säkra upp sin Airport?

Jag har iaf uppdaterat nåns Airport med senaste firmware och justerat lite inställningar till förhoppningsvis det bättre nu iaf.

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-08-27 09:20

När jag varit ute med hunden så har jag sett en snubbe som sitter med en Powerbook G4 i ett fönster på Östervärnsgatan, kanske är han?? Vet dock ej om han är medlem på 99Mac, men han såg ut som en glad prick så jag antar det:)

Jag bor nära där, men min Airport ska vara låst (Istari Airport Network). Jag vet att det ska finnas ett Airport-nät öppet vid parkeringen till Hemköp, närmast Lundavägen. Kanske den du fick in.

Någon som har koll på vilka aktuella trådlösa nät som annars finns i malmö? Vilka caféer och liknande får man täckning hos (menar inte homerun utan trevliga 'default' nät )

Ciryon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-27 17:41

Runt värnhem/östervärn är det rätt dåligt med w-lan nät. Det var första gången igår jag fick in denna Airport som kallade sig "ee2030" eller nåt, det kanske är standardnamnet på den (jag har annat märke på min accesspunkt).

Annars brukar jag bara få in "internordia" på Höstgatan, det är min revisors accesspunkt, ham bor ovanpå mig.

Nåt annat har jag inte fått in när jag kollade gick runt med min iPAQ senast och kollade av området.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-08-27 18:14

Dags för en runda snart, va ??
Det var ett tag sedan jag ritade upp en WiFi-karta...

Absolut. Då måste vi kolla om killen/tjejen som inte ens bytt ut standardlösenordet på sin d-link fortfarande är lika oskyddad.

Och på vägar där bilen inte tar sig fram kan vi alltid köra vespa.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Absolut. Då måste vi kolla om killen/tjejen som inte ens bytt ut standardlösenordet på sin d-link fortfarande är lika oskyddad.

Och på vägar där bilen inte tar sig fram kan vi alltid köra vespa.

I St Lars området, söder om Lund, har vi precis startat upp en konsultfirma (Svep Design Center). Innan vi fick snurr på nätverket så hämtade jag mail ett kvarter bort, där ett företag (som jag inte skall lämna vid namn) lämnat sitt nät vidöppet...

Körde förresten en runda i mitt villakvarter för några veckor sedan - där fanns fem sex stycken nät som var helt öppna. Extremfallet var en villa som hade fyra (4) basstationer igång samtidigt (alla stängda dock)!

/Micke

Aldrig har bredband varit så billiigt som det är nu - särskilt om man surfar på grannens... (nej jag gör inte det)

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Dags för en runda snart, va ??

Absolut!!!

Är i stort behov av en uppdaterad karta.

Ciryon

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-28 13:46

Kanon, då kan ni ge mig en karta sen över var jag kan gratissurfa när jag har kommit ner till Malmö.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-08-29 15:44

Någon får ta mej tusan flytta till Norregatan med airport snart, modemet ruinerar mig (BBB ansåg sig kunna vänta till Oktober innan de gav mig mbits...)

1
Bevaka tråden