Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook kritiseras för sin hantering av barnporr

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

BBC har undersökt hur Facebook hanterar rapporterat material som exploaterar barn sexuellt. Av 100 anmälda inlägg togs endast 18 ner av Facebook.

Läs hela artikeln här

Bra artikel! Snacka om att bara skydda sitt eget "barn". Vidrigt av Fejsbuuk. Otroligt vidrigt! Borde helt klart anmäla dem på miljardbelopp.

Senast redigerat 2017-03-08 22:28

Facebooks verkar strunta i det mesta man anmäler, tyvärr! Jag anmälde nyligen ett solklart dödshot mot vår stadsminister i en offentlig grupp men FB tyckte att det var ok och berättade att de inte tänkte göra något. Det är inte första gången. I mina ögon beter de sig helt oansvarigt och med tanke på genomslagskraften gör de sig medansvariga om något händer.

Det värsta är nästan detta... De polisanmäler BBC för att BBC skickar bilder till Facebook som BBC plockat från Facebook... Inte ens Trump skulle komma på en så bakvänd logik

Citat:

BBC sökte Facebook för en intervju. Initialt tackade företaget ja till intervju men när BBC skickade bilder de hittat på det sociala nätverket som inte tagits ner från sajten polisanmälde Facebook BBC:s journalist eftersom det är ”olagligt att på något sätt sprida barnexploaterande bilder”.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det värsta är nästan detta... De polisanmäler BBC för att BBC skickar bilder till Facebook som BBC plockat från Facebook... Inte ens Trump skulle komma på en så bakvänd logik

Jag tror att BBC själva också blev extremt förvånande. Så otroligt lustigt sätt att reagera på.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-03-08 22:37

Även jag har anmält olagligheter på FB - respons från FB? Ingen whatsoever.

Frida Boisen sitter precis i Nyhetsmorgon och berömmer möjligheten att anmäla på Fejan. Lustigt att inte moderatorn inte tar upp gårdagens händelse.. Men som vanligt, samla många anmälningar för att lyckas på Fejan att lyssna.

  • Medlem
  • 2017-03-09 18:16
Ursprungligen av D_Odell:

Bra artikel! Snacka om att bara skydda sitt eget "barn". Vidrigt av Fejsbuuk. Otroligt vidrigt! Borde helt klart anmäla dem på miljardbelopp.

Håller med dig

Facebook är idag en plattform för medelålders avundsjuka och numera annat elände

Hörde en vis hen säga

På Facebook ljuger du för dina vänner och på Twitter skriver du sanningen till okända ?

1
Bevaka tråden