Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Full Throttle Remastered nästan här

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äventyrsspelet Full Throttle kommer nästa månad i en uppdaterad utgåva, signerad skaparen Tim Schaffer.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-03-15 08:52

Barndomsminnen. Men jag vet inte om jag vågar återuppleva spelet, vad händer om man inser att det inte är så bra som jag minns det?

Ursprungligen av Redaktionen:

Äventyrsspelet Full Throttle kommer nästa månad i en uppdaterad utgåva, signerad skaparen Tim Schaffer.

Läs hela artikeln här

Spelet fungerade dåligt på min IBM Aptiva med IBM dos. Fick installera MS dos på datorn för att kunna spela. Men det var ett bra spel vad jag minns.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-03-18 18:59

Jag spelade Grim Fandango nyutgåva som jag minns från min Amiga 500 nyligen och det var ju superkul. Retro är rätt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-03-18 20:34

Har fortfarande denna box från Lucasarts liggande i gömmorna med bl.a. Full Throttle. Minns det som ett bra och grafiskt vackert spel, nu var det dock länge sedan jag spelade spelet.

Ursprungligen av joakimo:

Har fortfarande denna box från Lucasarts liggande i gömmorna med bl.a. Full Throttle. Minns det som ett bra och grafiskt vackert spel, nu var det dock länge sedan jag spelade spelet.

Är du sugen på att spela dem finns Scummvm
Jag spelade om day of the tentacle och monkey island för ett tag sen. Fantastisk nostalgitripp.

1
Bevaka tråden