Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt: #172 En shopaholics födelse

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna vecka behandlar 99mac-podden glädjen över att använda Samsung Pay, raseri över att det är så svårt att på tag på en bra SL-app, den otåliga väntan på Apples mars-event som kanske blir ett april-event och vikten av källkritik.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-18 10:08

Borde inte poddavsnittet komma upp på startsidan också? Blev lite orolig efter 2 minuters Cmd+R vid 10.03

Edit: Glöm ovanstående. Startsidan var visst uppdaterad nu

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-18 11:47

Det där med att telefonen automatiskt öppnar Musik har jag upplevt mycket när jag sätter mig i bilen. Har till och med försökt logga ut ur Apple Music och se till att appen är HELT avstängd, men det fungerar inte ändå! Autovalet när mobilen kopplar upp mot bilen är Apple Music. Enda gången bilen väljer Spotify är om jag lyssnat på Spotify när jag stängt av bilen och Spotify fortfarande är senast öppnade app på telefonen.

Dessutom börjar Apple Music spela samtidigt som Youtube, Facebook och andra appar när jag höjer med bilens volymknappar. Riktigt enerverande! Men det kan nog vara ett Toyota-problem snarare än Apple. Ändå enerverande

  • Medlem
  • 2017-03-18 12:34

Ännu ett bra avsnitt ?
Speciellt när det handlar om Samsung ?
Skämt åsido
Jakob är det som Google Now Cards till både mobil och klocka du menar eller ännu mer avancerat

Res i Sthlm och Ressmart är två bra appar för kollektivtrafiken i Stockholm.

Alla appar som finns använder samma källa för realtid mm. Vill ni göra en egen app finns all data via Trafiklab och deras api.

Jag hatar också att Musik är det som startas.
Det måste vara en miss i programmering då spel man senast använde igår är kvar där man slutade.
Hoppas verkligen Apple tar tag i det.

Om vi hjälps åt så kanske Apple ser behovet.
http://www.apple.com/feedback/iphone.html (Engelska)

1
Bevaka tråden