Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyare kontakter synkas inte i iCloud

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-03-17 11:24

Har försökt med "allt", men får inte över de kontakter jag lagt till i iPhonen ca det senaste året till iCloud. Det är antagligen någon inställning, men jag kan inte komma på vad jag gör för fel. Någon som kan hjälpa?
Ska snart byta telefon + nummer, så det vore skönt att ha ordning i iClouden...

Ursprungligen av meps:

Har försökt med "allt", men får inte över de kontakter jag lagt till i iPhonen ca det senaste året till iCloud. Det är antagligen någon inställning, men jag kan inte komma på vad jag gör för fel. Någon som kan hjälpa?
Ska snart byta telefon + nummer, så det vore skönt att ha ordning i iClouden...

Har du privat att logga ut från iCloud på alla enheter, för att sedan sedan logga in igen, med några minuters mellanrum?
Hjälpte mig en gång när kallendern inte synkade som den skulle.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-18 12:42
Ursprungligen av meps:

Har försökt med "allt", men får inte över de kontakter jag lagt till i iPhonen ca det senaste året till iCloud. Det är antagligen någon inställning, men jag kan inte komma på vad jag gör för fel. Någon som kan hjälpa?
Ska snart byta telefon + nummer, så det vore skönt att ha ordning i iClouden...

Kan du ha aktiverat synk av kontakter till flera konton, förutom iCloud kanske även till exempel ett gmail-konto? I så fall behöver du ange att iCloud ska vara förvalt konto.

Svårt ge råd till någon som redan prövat "allt". Du kan börja här:
Få hjälp med att använda kontakter, kalendrar och påminnelser i iCloud

1
Bevaka tråden