Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook för Mac får kalenderstöd för Google-konton

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har tidigare inte varit möjligt att integrera Google-kalendrar med kalenderdelen i Outlook för Mac, något som nu är på gång.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-03-16 18:30

Outlook

Hej,

Vilken version av Outlook kör du? Jag är också med i den snabba releasen men får inte upp min google kalender..

Mvh

  • Medlem
  • 2017-04-01 12:43

Har fortfarande inte fått till det med google kalender, kan någon mer bekräfta att det fungerar?

Ursprungligen av liden:

Har fortfarande inte fått till det med google kalender, kan någon mer bekräfta att det fungerar?

Har den kommit ut då? Vill du ta del av nya funktioner innan de kommer i ordinarie release så kan du behöva ställa in det:

  • Medlem
  • 2017-04-05 04:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har den kommit ut då? Vill du ta del av nya funktioner innan de kommer i ordinarie release så kan du behöva ställa in det:
http://www.bilddump.se/bilder/20170401125239-83.250.99.151.png
http://www.bilddump.se/bilder/20170401125302-83.250.99.151.png

Hej,

Yes har det inställt och har fått ett antal uppdateringar sedan mitt första inägg men kan fortfarande inte använda kalendern som beskrivits i artikeln. Har samma version som dig.

Se bild på min kalender.

Ursprungligen av liden:

Hej,

Yes har det inställt och har fått ett antal uppdateringar sedan mitt första inägg men kan fortfarande inte använda kalendern som beskrivits i artikeln. Har samma version som dig.

Se bild på min kalender.

Då har det nog inte kommit ut helt enkelt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-05 08:52
Ursprungligen av liden:

Hej,

Yes har det inställt och har fått ett antal uppdateringar sedan mitt första inägg men kan fortfarande inte använda kalendern som beskrivits i artikeln. Har samma version som dig.

Se bild på min kalender.

Har du lagt till dina konton igen som beskrivs i artikeln?

Citat:

I och med att processen är ny behöver du lägga till dina befintliga konton igen och sedan ta bort de Google-konton som lagts till före uppdateringen blev tillgänglig

Vi frågar artikelförfattaren som fått det att funka
Ping @ekloev

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-04-05 09:34
Ursprungligen av liden:

Hej,

Yes har det inställt och har fått ett antal uppdateringar sedan mitt första inägg men kan fortfarande inte använda kalendern som beskrivits i artikeln. Har samma version som dig.

Se bild på min kalender.

Hej! Precis som @IngoX skriver så var jag tvungen att lägga till nya konton och välja just Google-konton. När jag hade lagt till alla mina existerande Google-baserade konton raderade jag mina gamla. Har du lagt till nya konton och valt just Google-konton? Jag vill minnas att det beskrevs i informationsrutan som dyker upp efter en uppdatering, att du nu kan lägga till Google-konton med kalenderstöd. Har du inte sett en sådan informationsruta när du startat Outlook efter uppdateringar? Om du också är medlem i Office Insider och kör snabba uppdateringar borde du haft denna funktion sedan ett par uppdateringar tillbaks.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-04-05 10:11
Ursprungligen av liden:

Hej,

Yes har det inställt och har fått ett antal uppdateringar sedan mitt första inägg men kan fortfarande inte använda kalendern som beskrivits i artikeln. Har samma version som dig.

Se bild på min kalender.

Bifogar en skärmdump på versionsnummer och menyn där Google-konton nu kan läggas till (en förhandsfunktion som inte finns tillgänglig utanför Office Insers snabba uppdateringstakt). Kollade med en icke uppdaterad dator och version 15.33 har inte denna funktion, så du behöver uppdatera till 15.34 för att få tillgång till den.

  • Medlem
  • 2017-04-05 15:34
Ursprungligen av ekloev:

Bifogar en skärmdump på versionsnummer och menyn där Google-konton nu kan läggas till (en förhandsfunktion som inte finns tillgänglig utanför Office Insers snabba uppdateringstakt). Kollade med en icke uppdaterad dator och version 15.33 har inte denna funktion, så du behöver uppdatera till 15.34 för att få tillgång till den.

Hej,

Så här ser det ut för min del när jag lägger till nytt konto. Riktigt irriterande.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-04-05 15:49
Ursprungligen av liden:

Hej,

Så här ser det ut för min del när jag lägger till nytt konto. Riktigt irriterande.

Det där är mycket märkligt. Jag hittade en fråga på support-forumet för Outlook for Mac där en användare beskriver samma problem, men den frågan är obesvarad. Jag vet inte om det är någon skillnad mellan olika Office 365-prenumerationer, ser att det står "Retail license" för dig medan det står "Office 365-prenumeration" för mig, men det känns som en osannolik förklaring.

  • Medlem
  • 2017-04-05 15:55
Ursprungligen av ekloev:

Det där är mycket märkligt. Jag hittade en fråga på support-forumet för Outlook for Mac där en användare beskriver samma problem, men den frågan är obesvarad. Jag vet inte om det är någon skillnad mellan olika Office 365-prenumerationer, ser att det står "Retail license" för dig medan det står "Office 365-prenumeration" för mig, men det känns som en osannolik förklaring.

Ok. Det skulle ju kunna vara förklaringen men som du skriver så verkar det lite konstigt. Har du länk till den tråden du hittade?
Den som väntar på något gott får tydligen fortsätta att vänta.. :/

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-04-05 16:02
Ursprungligen av liden:

Ok. Det skulle ju kunna vara förklaringen men som du skriver så verkar det lite konstigt. Har du länk till den tråden du hittade?
Den som väntar på något gott får tydligen fortsätta att vänta.. :/

Det var denna sidan jag kikade på:
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/...

Det verkar dock som att den här användaren kan lägga till konton, men att synkroniseringen för kalendrar inte fungerar som de ska, så eventuellt är det inte samma problem som du har.

  • Medlem
  • 2017-04-05 16:14
Ursprungligen av ekloev:

Det var denna sidan jag kikade på:
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/...

Det verkar dock som att den här användaren kan lägga till konton, men att synkroniseringen för kalendrar inte fungerar som de ska, så eventuellt är det inte samma problem som du har.

Tack!!

1
Bevaka tråden