Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple Watch 3 kommer i höst

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple förbereder tredje generationens Apple Watch för lansering i höst, och sluter enligt en ny rapport avtal med ännu en tillverkare för produktionen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-06 11:16

Blir en dyr höst.

Kan vi kanske hoppas på fler och bättre sensorer av olika slag. Det ryktades om mycket inför lanseringen men det levererades tunt (troligen för att det helt enkelt inte är verklighet med vissa sensorer än), men nån gång ska det väl bli det.

Förut kunde en uppdatering av en produkt vara banbrytande och otrolig. Ex. Halva tjockleken, dubbla batteritiden och en massa nya funktioner...

I höst gissar jag på:
Samma form, samma design, kanske en aning tunnare. Någon ny app som ingen behöver och ett nytt armband. Kanske också en revolutionerande sensor som funnits på marknaden i 10år innan hos andra märken.

Jag önskar mig:
FaceTime och Skype i klockan, en ny funktion/app som jag inte ens visste att jag behövde men kommer att använda varje dag. En riktig stand alone klocka som kan ta emot sms, samtal och ansluta till internet utan en telefon eller dator. Någon smart lösning på tangentbord till klockan (kanske virituellt) och projektor i klockan. Då är det en smart klocka.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Förut kunde en uppdatering av en produkt vara banbrytande och otrolig. Ex. Halva tjockleken, dubbla batteritiden och en massa nya funktioner...

I höst gissar jag på:
Samma form, samma design, kanske en aning tunnare. Någon ny app som ingen behöver och ett nytt armband. Kanske också en revolutionerande sensor som funnits på marknaden i 10år innan hos andra märken.

Ok... vilken sensor som har funnits sedan 2007 på andra smartwatches saknar du på Apple Watch då?

  • Medlem
  • 2017-04-07 19:35

Jag hoppas verkligen att nästa generation får LTE-anslutning. Klockan skulle bli så mycket bättre än vad den redan är, helt oberoende av klockan. Ny design, men gärna att gamla band fortfarande är kompatibla. Blir ett mycket spännande år med en rejäl uppfräschning av iPhone, Apple Watch och iMacs.

  • Medlem
  • 2017-04-07 19:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Ok... vilken sensor som har funnits sedan 2007 på andra smartwatches saknar du på Apple Watch då?

2015 trodde jag att Apple skulle släppa en rund Watch 2017. Får nog bita i gräset eller hur klockmaestro ?

Ursprungligen av PaO:

2015 trodde jag att Apple skulle släppa en rund Watch 2017. Får nog bita i gräset eller hur klockmaestro ?

Eftersom jag nu har köpt en svart original metallänk så hoppas jag verkligen att du får bita i gräset av rent egoistiska skäl.

Jag hoppas att mina band ska gå att använda många år till

Onekligen intressant när det går att köpa en ny svart stålklocka (från första generationen) med metallänk för lägre pris än vad metallänken kostar...

När det gäller övriga spekulationer så ser jag inget behov av LTE på klockan. Det finns annat som jag skulle prioritera mer såsom tunnare och möjlighet till "alltidpå" samt en liten förbättring av batteritiden (även om jag nu i princip har klockan på mig 23/7

Ursprungligen av BlackSmp:

Ok... vilken sensor som har funnits sedan 2007 på andra smartwatches saknar du på Apple Watch då?

Det är just det, sensorerna på Apple Watch är alla minst 10år gamla. Sen är de bland de första att sätta dem i en klocka men det är en annan sak.

Jag vill ha något nytt. Något mer borde väl gå att uppfinna eller?

Jag tror att jag letar efter en iPhone man kan ha på armen.

Har du inga visioner eller önskningar? Eller är du nöjd med denna generation Apple Watch?

En sensor som mäter blodsockret utan blod (som det ryktats om) vore ju trevligt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-09 09:47

Finns det öht? På jobbet mäter vi fortfarande i blodet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-09 13:43
Ursprungligen av Chaosstar:

En sensor som mäter blodsockret utan blod (som det ryktats om) vore ju trevligt.

Varför? Finns ingen sensor som slår en fungerande bukspottskörtel!

Ursprungligen av kenjon:

Finns det öht? På jobbet mäter vi fortfarande i blodet.

Det finns sensorer som mäter sockerhalt på eller instucken/inplanterad i huden. De mäter kontinuerligt men med eftersläpning jämfört med sockerhalt i blodet (som avspeglar vilken sockernivå hjärnan har tillgång till) så det är inte en bra metod vid akut lågt sockervärde. Men hos en diabetiker som har svårt att få bra metabol kontroll (vanligtvis barn) kan det ge god information, kan vara en hjälp att använda tekniken initialt eller när insulinpump används. Man behöver ändå kontrollera blodsocker med stick ibland och sensorn behöver bytas ut efter någon vecka upp till månader beroende på teknik.

https://www.freestylelibre.se
https://www.dexcom.com/sv-SE
https://www.medtronic-diabetes.se/minimed-sys...
http://rubinmedical.se/eversense/introduktion...

Senast redigerat 2017-04-09 13:54
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-09 15:46

Instucken/inplanterad vet jag, men på huden....
Att ha en klocka som penetrerar huden vill jag nog inte ha.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-10 09:57
Ursprungligen av WiFi:

Jag hoppas verkligen att nästa generation får LTE-anslutning. Klockan skulle bli så mycket bättre än vad den redan är,

Det tycker jag är ett populärt påstående som saknar praktisk grund. Vad skulle man egentligen vinna på detta?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-04-10 10:04
Ursprungligen av zinned:

Det tycker jag är ett populärt påstående som saknar praktisk grund. Vad skulle man egentligen vinna på detta?

Ja, precis. Eller exakt. Eller något sådant.

För att utveckla min ståndpunkt. Bättre. Än korta svar. Du behöver ju också lite beräkningskapacitet för att kunna dra nytta av den mängd data som kommunikationslänken kan förmedla. Hur användbart skulle det vara att ansluta en (optisk) fiber till en Apple Watch när den ändå är så långsam?

  • Medlem
  • 2017-04-10 20:57
Ursprungligen av zinned:

Det tycker jag är ett populärt påstående som saknar praktisk grund. Vad skulle man egentligen vinna på detta?

Eftersom att den inte skulle bli så beroende av klockan som den är idag. Man kan ta långa löparrundor utan att känna sig tvingad att ta med telefonen, och om man glömmer telefonen vid andra tillfällen så gör det inte så mycket. Klockan blir ju mer självständig med LTE-stöd, och av den orsaken, anser jag att ett sådant stöd skulle förbättra klockan. (Står ju också i inlägget).

  • Medlem
  • 2017-04-10 20:59
Ursprungligen av frazze:

Ja, precis. Eller exakt. Eller något sådant.

För att utveckla min ståndpunkt. Bättre. Än korta svar. Du behöver ju också lite beräkningskapacitet för att kunna dra nytta av den mängd data som kommunikationslänken kan förmedla. Hur användbart skulle det vara att ansluta en (optisk) fiber till en Apple Watch när den ändå är så långsam?

Om Apple väljer att lägga till LTE-anslutning så kommer de förhoppningsvis se till att enheten är snabb nog, så att det funkar på ett tillfredsställande sätt. Varje generation blir ju också snabbare i och med prestandaförbättringar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-11 09:15
Ursprungligen av WiFi:

Eftersom att den inte skulle bli så beroende av klockan som den är idag. Man kan ta långa löparrundor utan att känna sig tvingad att ta med telefonen, och om man glömmer telefonen vid andra tillfällen så gör det inte så mycket. Klockan blir ju mer självständig med LTE-stöd, och av den orsaken, anser jag att ett sådant stöd skulle förbättra klockan. (Står ju också i inlägget).

Att lägga till batterislukande LTE i klockan bara pga löparrundor (som fungerar redan nu utan en telefon) känns inte aktuellt. Sedan tror jag det är väldigt få som skulle vilja tala så pass mycket i telefon genom klockan istället för telefonen.

Ursprungligen av WiFi:

Om Apple väljer att lägga till LTE-anslutning så kommer de förhoppningsvis se till att enheten är snabb nog, så att det funkar på ett tillfredsställande sätt. Varje generation blir ju också snabbare i och med prestandaförbättringar.

Det lär inte vara hastigheten som är största dealbreakern här utan batteriet. Hur tror du det hade fungerat med ständig kommunikation mot mobilmaster? Illa.

  • Medlem
  • 2017-04-11 09:34
Ursprungligen av zinned:

Att lägga till batterislukande LTE i klockan bara pga löparrundor (som fungerar redan nu utan en telefon) känns inte aktuellt. Sedan tror jag det är väldigt få som skulle vilja tala så pass mycket i telefon genom klockan istället för telefonen.

Det lär inte vara hastigheten som är största dealbreakern här utan batteriet. Hur tror du det hade fungerat med ständig kommunikation mot mobilmaster? Illa.

Intressanta åsikter! Jag tror snarare tvärtom, att det finns ett intresse för LTE-stöd, i alla fall i min familj. Om man har ett par trådlösa hörlurar (som kopplas till klockan), och inte behöver apparna på sin iPhone ett tag, så skulle det vara smidigt att slippa ha med sig den hela tiden. Klockan skulle kunna funka som en egen enhet. Men det är ju som sagt mina åsikter, sen är det säkert många som inte håller med. Men om Apple lägger till LTE-anslutning så kommer de förmodligen se till att klockan får en ok batteritid.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-11 09:39
Ursprungligen av WiFi:

Intressanta åsikter! Jag tror snarare tvärtom, att det finns ett intresse för LTE-stöd, i alla fall i min familj. Om man har ett par trådlösa hörlurar (som kopplas till klockan), och inte behöver apparna på sin iPhone ett tag, så skulle det vara smidigt att slippa ha med sig den hela tiden. Klockan skulle kunna funka som en egen enhet. Men det är ju som sagt mina åsikter, sen är det säkert många som inte håller med. Men om Apple lägger till LTE-anslutning så kommer de förmodligen se till att klockan får en ok batteritid.

Åsikter får man ha

Det du säger med trådlösa hörlurar hjälper inget. Ja, du kan lyssna på musik i dem och det kan du göra även idag. Dock kan du inte föra ett samtal i dem trots de är parkopplade med klockan. Kommer om det ringer eller du ringer ut så kommer samtalet att föras via högtalaren i klockan, inte i headsetet.

Igen, vad det gäller batteritiden, så är det inte något som Apple bara magiskt kan ordna. De har en väldigt begränsad volym att populera med batteri och bara för att man skulle vilja lägga till ett batterislukande LTE-chip så är det inte så "bara" att fixa mer batterikapacitet.

  • Medlem
  • 2017-04-11 10:49
Ursprungligen av zinned:

Åsikter får man ha

Det du säger med trådlösa hörlurar hjälper inget. Ja, du kan lyssna på musik i dem och det kan du göra även idag. Dock kan du inte föra ett samtal i dem trots de är parkopplade med klockan. Kommer om det ringer eller du ringer ut så kommer samtalet att föras via högtalaren i klockan, inte i headsetet.

Igen, vad det gäller batteritiden, så är det inte något som Apple bara magiskt kan ordna. De har en väldigt begränsad volym att populera med batteri och bara för att man skulle vilja lägga till ett batterislukande LTE-chip så är det inte så "bara" att fixa mer batterikapacitet.

Självklart finns det fysikaliska lagar som till slut sätter stopp och gränser, men Apple kan förvåna oss med mer batteritid. I nästa generation så ryktas det om förbättrad batteritid, i och med ett L-format batteri. Apple kanske hittar någon liknande eller någon annan lösning för Apple Watch. För min del så skulle klockan bli bättre om den blev mindre beroende av telefonen. Bland annat samtal, sms, och strömma musik med egen uppkoppling när telefonen inte är med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-11 10:54
Ursprungligen av WiFi:

Självklart finns det fysikaliska lagar som till slut sätter stopp och gränser, men Apple kan förvåna oss med mer batteritid. I nästa generation så ryktas det om förbättrad batteritid, i och med ett L-format batteri. Apple kanske hittar någon liknande eller någon annan lösning för Apple Watch. För min del så skulle klockan bli bättre om den blev mindre beroende av telefonen. Bland annat samtal, sms, och strömma musik med egen uppkoppling när telefonen inte är med.

Igen - vill du, och tycker du, verkligen att telefon-delen kan ersättas med klockan? Att hålla på och vara tvingad att föra samtalet via högtalartelefon?

  • Medlem
  • 2017-04-11 12:20
Ursprungligen av zinned:

Igen - vill du, och tycker du, verkligen att telefon-delen kan ersättas med klockan? Att hålla på och vara tvingad att föra samtalet via högtalartelefon?

Som jag har skrivit i tidigare inlägg, ja, jag vill gärna att nästa generation får LTE-anslutning. Varför går att läsa i tidigare inlägg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-11 13:45
Ursprungligen av WiFi:

Som jag har skrivit i tidigare inlägg, ja, jag vill gärna att nästa generation får LTE-anslutning. Varför går att läsa i tidigare inlägg.

Inte heller nu, efter att jag nämnt det typ tre gånger svarar du på det jag säger

Jag testar en fjärde gång - då du är tvingad att föra samtalet via högtalartelefon med klockan, tycker du det är nemas problemas?

  • Medlem
  • 2017-04-11 15:32
Ursprungligen av zinned:

Inte heller nu, efter att jag nämnt det typ tre gånger svarar du på det jag säger

Jag testar en fjärde gång - då du är tvingad att föra samtalet via högtalartelefon med klockan, tycker du det är nemas problemas?

Okej, då är jag väldigt tydlig den här gången. JA, i många miljöer så går det bra att ha samtalet över högtalartelefonen. Det ska inte sätta stopp för en LTE-anslutning som kan göra telefonen mer självständig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-12 09:45
Ursprungligen av WiFi:

Okej, då är jag väldigt tydlig den här gången. JA, i många miljöer så går det bra att ha samtalet över högtalartelefonen. Det ska inte sätta stopp för en LTE-anslutning som kan göra telefonen mer självständig.

Ok, då är vi oeniga på den punkten

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-04-12 10:32

Jag tror att @zinned och jag har misslyckats i att vara tydligare med vad vid pratar om. @WiFi vill ha villkorslöst LTE, medans jag tror att @zinned och (definitivt) jag kan tänka oss någon annan teknik-lösning i Apple Watch, typ inte så resursslösande som 4G/LTE. I allafall går vårt resonemang ut på att bla batteritid blir lidande av @WiFi önskemål.

Ursprungligen av frazze:

Jag tror att @zinned och jag har misslyckats i att vara tydligare med vad vid pratar om. @WiFi vill ha villkorslöst LTE, medans jag tror att @zinned och (definitivt) jag kan tänka oss någon annan teknik-lösning i Apple Watch, typ inte så resursslösande som 4G/LTE. I allafall går vårt resonemang ut på att bla batteritid blir lidande av @WiFi önskemål.

Min inställning är att jag vill inte ha LTE om det sker på bekostnad av tjocklek eller batteritid. Bibehållen eller förbättra batteritid eller tjocklek går före lte.

Det låter ganska likt era önskemål.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-04-12 11:02
Ursprungligen av zinned:

Det du säger med trådlösa hörlurar hjälper inget. Ja, du kan lyssna på musik i dem och det kan du göra även idag. Dock kan du inte föra ett samtal i dem trots de är parkopplade med klockan. Kommer om det ringer eller du ringer ut så kommer samtalet att föras via högtalaren i klockan, inte i headsetet.

Varför måste det fungera på det viset i en framtida LTE-bestyckad Watch?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-04-12 11:10
Ursprungligen av zinned:

Det tycker jag är ett populärt påstående som saknar praktisk grund. Vad skulle man egentligen vinna på detta?

Jag förstår din tveksamhet men lyft blicken lite. Fem år framåt.

Smartphones är "färdiga". Det kommer inte att hända så himla mycket nytt med dem.

Vad kan bli en "smartphone killer"?
Kanske "wearables". Apple Watch. Airpods. Framtida bättre Siri. Denna plattform är alltid med, alltid uppkopplad. Vissa appar kommer att fungera bättre på denna plattform än på "smartphones".

Med en bra "wearable" behöver du inte en "smartphone". Vem orkar släpa på en sån?

En iPad är bättre än en "smartphone" på andra appar eftersom den har större skärm. "Smartphone" kommer att bli trängd mellan wearable och mer produktiva iPads.

Jag vet inte, men detta är en möjlig framtid. Och Apple itererar sina wearable-produkter i denna riktning.

Bevaka tråden