Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Bixby på engelska försenas

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den engelska versionen av Samsungs digitala assistent Bixby senareläggs, och kommer inte att lanseras tillsammans med Galaxy S8 i april.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-04-12 09:25

Samsung kanske lyssnar på Marques Brownlee? Här.

Ursprungligen av Alix:

Samsung kanske lyssnar på Marques Brownlee? Här.

Haha fan vad fult skalet var till den Men i övrigt tror och hoppas jag de håller på med att kopiera Googles funktioner inför en framtida telefon där de helt skiter i Android och kör sitt egna system. Mycket mer intressant med 3 stora operativsystem på marknaden. Microsoft har ju tyvärr inte lyckats även om jag gillar det systemet.

  • Medlem
  • 2017-04-12 11:17
Ursprungligen av Jonatatatan:

Haha fan vad fult skalet var till den Men i övrigt tror och hoppas jag de håller på med att kopiera Googles funktioner inför en framtida telefon där de helt skiter i Android och kör sitt egna system. Mycket mer intressant med 3 stora operativsystem på marknaden. Microsoft har ju tyvärr inte lyckats även om jag gillar det systemet.

Ja, det kan man ju hoppas. Konkurrens är bra. Men Bixby på engelska kommer alltså inte att finnas på obestämd tid till Samsungs nya mobil som har en dedikerad, fysisk Bixbyknapp. Bixby på engelska saknas alltså. Wow... I min värld är detta makalöst, men jag är å andra sidan en fan av stock Android, så jag ska väl vara tyst...

Ursprungligen av Jonatatatan:

Haha fan vad fult skalet var till den Men i övrigt tror och hoppas jag de håller på med att kopiera Googles funktioner inför en framtida telefon där de helt skiter i Android och kör sitt egna system. Mycket mer intressant med 3 stora operativsystem på marknaden. Microsoft har ju tyvärr inte lyckats även om jag gillar det systemet.

Känns som att du missat att de redan har ett eget system de försöker lägga in på allt från klockor till telefoner?

http://www.swedroid.se/sakerhetsforskare-tota...

Ursprungligen av tidsoptimist:

Känns som att du missat att de redan har ett eget system de försöker lägga in på allt från klockor till telefoner?

http://www.swedroid.se/sakerhetsforskare-tota...

Nej jag är fullt medveten om att de håller på med egna system vilket är anledningen till att jag tror och hoppas de dumpar android i framtiden. Är det någon telefontillverkare idag som har en chans att göra eget utöver apple så är det samsung. Men det är nog bäst för alla om de kan erbjuda alla stora funktioner android kan innan de släpper nästa galaxy S telefon utan android.

När jag får frågan av oinsatt folk ( är la nörden i bekantskapskretsen så folk brukar fråga mig om råd inför teknikköp) så kan det låta "ska jag köpa en Android eller Samsung? "

Ursprungligen av Alix:

Ja, det kan man ju hoppas. Konkurrens är bra. Men Bixby på engelska kommer alltså inte att finnas på obestämd tid till Samsungs nya mobil som har en dedikerad, fysisk Bixbyknapp. Bixby på engelska saknas alltså. Wow... I min värld är detta makalöst, men jag är å andra sidan en fan av stock Android, så jag ska väl vara tyst...

Jo jag är inte emot Android men jag är för att vi får mer än två operativsystem som är värda att använda.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-12 13:35
Ursprungligen av Redaktionen:

Den engelska versionen av Samsungs digitala assistent Bixby senareläggs, och kommer inte att lanseras tillsammans med Galaxy S8 i april.

Läs hela artikeln här

Jag tror Samsung hinner till lansering, de har skaffat en ny engelskalärarinna till Bixby:

Ursprungligen av Jonatatatan:

Men i övrigt tror och hoppas jag de håller på med att kopiera Googles funktioner inför en framtida telefon där de helt skiter i Android och kör sitt egna system.

Jag tror som du att Samsungs plan är att köra eget OS sen. Tizen heter det väl just nu?
Samsung kopierar allting. Apples design tänk och Androids appar. I början kasst men envisa som de är så blir det riktigt bra tillslut. Nya Samsung s8 luren är verkligen läcker som en Apple produkt designmässigt. Och Bixby blir säkert riktigt bra det med. Är rätt imponerad över Samsungs målmedvetenhet ändå.

  • Medlem
  • 2017-04-13 21:28
Ursprungligen av Tjosansa:

Jag tror som du att Samsungs plan är att köra eget OS sen. Tizen heter det väl just nu?
Samsung kopierar allting. Apples design tänk och Androids appar. I början kasst men envisa som de är så blir det riktigt bra tillslut. Nya Samsung s8 luren är verkligen läcker som en Apple produkt designmässigt. Och Bixby blir säkert riktigt bra det med. Är rätt imponerad över Samsungs målmedvetenhet ändå.

Håller med till en viss del
Apple har sedan länge tappat designen på mobilen där Samsung tagit över stafettpinnen.
iPhone idag är inget att hänga i design julgranen.
Samsung kopierar inget idag till sina mobiler.
De har fortfarande 3.5 mm jack och enkel kamera samt USB typ C ?

1
Bevaka tråden