Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moshi's iLynx 3.0 advanced USB hub

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacBook Pro (13-inch, early 2011)
System: MacOS Sierra 10.12.4
Processor: 2,7GHz Intel Core i7

USB device tree: Visar inte Moshi's iLynx 3.0 advanced USB hub
Vad är felet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-15 09:41
Ursprungligen av Thomas Magnusson:

MacBook Pro (13-inch, early 2011)
System: MacOS Sierra 10.12.4
Processor: 2,7GHz Intel Core i7

USB device tree: Visar inte Moshi's iLynx 3.0 advanced USB hub
Vad är felet?

Använder du strömadaptern till USB-hubben? Annars stängs nog den usb-port där du kopplat in huben av.

Citat:

Powering the hub can be an issue if you’re not careful, particularly with pre-USB 3.0 machines. Although the hub alone can maintain a 900mAh power level when connected to a USB 3.0 computer, a pre-USB 3.0 iMac turned its USB bus off when iLynx 3 was attached without the power adapter, complaining of excess power drainage.
https://9to5mac.com/2015/02/17/review-moshi-i...

Ursprungligen av IngoX:

Använder du strömadaptern till USB-hubben? Annars stängs nog den usb-port där du kopplat in huben av.

ja

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-15 10:08
Ursprungligen av Thomas Magnusson:

Vad är felet?

Då återstår vanlig felsökning, testa huben i olika usb-portar, på olika datorer och med olika sladdar tills du kan ringa att det är den och inget annat i kedjan som är trasigt.

(Här förutsätter jag att ditt problem är att huben inte verkar funka, det nämner du faktiskt inte )

Ursprungligen av IngoX:

Då återstår vanlig felsökning, testa huben i olika usb-portar, på olika datorer och med olika sladdar tills du kan ringa att det är den och inget annat i kedjan som är trasigt.

(Här förutsätter jag att ditt problem är att huben inte verkar funka, det nämner du faktiskt inte )

Huben fungerar. Testad i annan dator. Det är min dator som inte hittar hubben.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-15 11:44
Ursprungligen av Thomas Magnusson:

Huben fungerar. Testad i annan dator. Det är min dator som inte hittar hubben.

Funkar andra usb-enheter i samma port? Innan du kan sluta dig till att en USB-port på macbooken inte fungerar behöver du åtminstone ha startat om datorn (ifall den tidigare stängt av porten för att skydda mot för högt strömuttag) och kan även pröva nollställa NVRAM och återställa SMC.

Ursprungligen av IngoX:

Funkar andra usb-enheter i samma port? Innan du kan sluta dig till att en USB-port på macbooken inte fungerar behöver du åtminstone ha startat om datorn (ifall den tidigare stängt av porten för att skydda mot för högt strömuttag) och kan även pröva nollställa NVRAM och återställa SMC.

Har testat det du föreslår men det hjälper inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-15 15:15
Ursprungligen av Thomas Magnusson:

Har testat det du föreslår men det hjälper inte.

Hjälper inte mot vad? Vad är egentligen problemet?

(Utifrån vad du faktiskt skrivit är ditt enda problem att du inte ser usb-hubens namn i Systeminformation, allt annat funkar)

Ursprungligen av IngoX:

...(Utifrån vad du faktiskt skrivit är ditt enda problem att du inte ser usb-hubens namn i Systeminformation, allt annat funkar)

Nja, han har skrivit att den fungerar i en annan dator, men inte i den här datorn. Så uppfattar jag det som har skrivits.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-15 16:00
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nja, han har skrivit att den fungerar i en annan dator, men inte i den här datorn. Så uppfattar jag det som har skrivits.

Ja, så har jag också läst mellan raderna från inlägg #1.

Hub fungerar inte i min dator.

1
Bevaka tråden