Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples kvartalsrapport: Mycket pengar, men inget rekord

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple kvartalsrapport bjöd på få överraskningar, men pengarna fortsätter att strömma in även om Ipad-försäljningen fortsätter att sjunka.

Läs hela artikeln här

"Mac-datorer ökade något till 4,20 miljoner från 4,03 miljoner."
Är inte det en hel del? Ökningen? Vad blir det i procent?

  • Medlem
  • 2017-05-03 09:28
Ursprungligen av Demiurgen:

"Mac-datorer ökade något till 4,20 miljoner från 4,03 miljoner."
Är inte det en hel del? Ökningen? Vad blir det i procent?

4,3 procent.

Aha...det kändes mera (min matte är usel) - det är väl en ökning som inte är större än normal flukturation antar jag. Om det ser likadant ut 2-3 kvartal framöver så kan man nog säga att något händer.

Ursprungligen av Alix:

4,3 procent.

  • Medlem
  • 2017-05-03 09:35
Ursprungligen av Demiurgen:

Aha...det kändes mera (min matte är usel) - det är väl en ökning som inte är större än normal flukturation antar jag. Om det ser likadant ut 2-3 kvartal framöver så kan man nog säga att något händer.

Det har varit en längre tids nedgång i datorförsäljningen överlag i världen så att öka försäljningen är rätt bra.

Ursprungligen av Alix:

Det har varit en längre tids nedgång i datorförsäljningen överlag i världen så att öka försäljningen är rätt bra.

Jo speciellt med tanke på att en bra dator från 2011 för de allra flesta utan problem går att använda idag utan att man känner sig särskilt begränsad i prestanda. ( så länge man inte spelar på den ) Det hade man inte kunnat säga om en dator från 2001 år 2007.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-05-03 16:38
Ursprungligen av Jonatatatan:

Jo speciellt med tanke på att en bra dator från 2011 för de allra flesta utan problem går att använda idag utan att man känner sig särskilt begränsad i prestanda. ( så länge man inte spelar på den ) Det hade man inte kunnat säga om en dator från 2001 år 2007.

Så sant, kör fortfarande med MBP 2011 och mini 2011.
Dottern har fått ärva min speldator från 2011 (blev en ny när den strulade och jag inte hade tid med felsökning).
Den kan fortfarande köra alla spel, men inte så höga inställningar på de värsta såklart.

1
Bevaka tråden