Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple ID kapat ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick nyss upp denna dialogruta.
Samma ploppade även upp i förrgår.
Bugg eller bör man vara orolig?

Ändrade mitt Apple ID lösen för säkerhets skull och loggade ut på alla eneter.
Sedan när det loggas in överallt med nya lösen och två faktor koder så kommer samma ruta upp med Österåker;Stockholm fast jag är i Gävle trakten. Känns mera som detta är någon bugg än kapat id men lösenordet är bytt iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-01 16:25
Ursprungligen av Christian_W:

Ändrade mitt Apple ID lösen för säkerhets skull och loggade ut på alla eneter.
Sedan när det loggas in överallt med nya lösen och två faktor koder så kommer samma ruta upp med Österåker;Stockholm fast jag är i Gävle trakten. Känns mera som detta är någon bugg än kapat id men lösenordet är bytt iaf.

Man får alltid ett meddelande när man loggat in på annan enhet, vilken ort som anges behöver inte stämma. Vet du med dig att du loggat in precis, så behöver du inte bekymra dig.

  • Medlem
  • 2017-05-01 16:40
Ursprungligen av Gnulia:

Man får alltid ett meddelande när man loggat in på annan enhet, vilken ort som anges behöver inte stämma. Vet du med dig att du loggat in precis, så behöver du inte bekymra dig.

Finns motsvarande som Google Devices i iCloud dvs man får en lista på alla devices som är inloggade på konto och när och var de användes. Väldigt lätt att se om någon kapat kontot med ny device

Jag smyger mig in med mitt problem i det här sammanhanget......
Mina två Apple TV kör ständigt sitt "ditt Apple Id används för ......." så fort jag slår på dom och jag har försökt att oskadliggöra de meddelandena på det "vanliga" sättet genom att logga ut och in på iCloud - förgäves!

Nu kollade jag enl tips ovan och såg att min ATV beskrevs som enl dump:

Kan jag ta bort dom från kontot utan att de för den sakens skull slutar att fungera? Bra att vara riktigt säker och fråga en gång för mycket..... Förstås inte alls varför ATV skall likställas med mina Macar och iPhone i detta sammanhang.....
Även min gamla iPad beskrivs på samma sätt som ATV - går den också att dumpa på samma sätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-03 16:36
Ursprungligen av fullkoll:

Jag smyger mig in med mitt problem i det här sammanhanget......
Mina två Apple TV kör ständigt sitt "ditt Apple Id används för ......." så fort jag slår på dom och jag har försökt att oskadliggöra de meddelandena på det "vanliga" sättet genom att logga ut och in på iCloud - förgäves!

Nu kollade jag enl tips ovan och såg att min ATV beskrevs som enl dump:

Kan jag ta bort dom från kontot utan att de för den sakens skull slutar att fungera? Bra att vara riktigt säker och fråga en gång för mycket..... Förstås inte alls varför ATV skall likställas med mina Macar och iPhone i detta sammanhang.....
Även min gamla iPad beskrivs på samma sätt som ATV - går den också att dumpa på samma sätt?

Vad jag förstår är ditt AppleID kopplat till iTunes Store, så du kan inte hyra film om du inte har det.
Annars, testa!

Ursprungligen av Gnulia:

Vad jag förstår är ditt AppleID kopplat till iTunes Store, så du kan inte hyra film om du inte har det.
Annars, testa!

Det är det säkert, men jag handlar inget på ATV - kör Netflix och någon Playkanal. Klickar mig bara vidare när meddelandet kommer upp och allt verkar fungera i alla fall.

Jag tog bort ATV från iCloud på Macken, startade om ATV och den irriterande diaglogrutan dök i alla fall upp trots att den är borta från listan av enheter.......
ATV verkar dock fungera i alla fall....

Hur får jag bort denna irriterande ruta? Jag blir galen........ nästan i alla fall........

Ursprungligen av fullkoll:

Jag tog bort ATV från iCloud på Macken, startade om ATV och den irriterande diaglogrutan dök i alla fall upp trots att den är borta från listan av enheter.......
ATV verkar dock fungera i alla fall....

Hur får jag bort denna irriterande ruta? Jag blir galen........ nästan i alla fall........

Ringt Apple-supporten?

1
Bevaka tråden