Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone får Touchbar i nya konceptbilder

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läckra konceptbilder kittlar fantasin kring nästa Iphone, som föreställer sig en separat Touch Bar-yta med fingeravtrycksläsare och virtuella knappar.

Läs hela artikeln här

Det ser bra ut med separat touch id - knapp/Ta bort dess mufti-funktionalitet pga krångligt.

Låter som en ganska rimlig väg framåt iom att den finns på MBP.

I mina ögon mer sannolikt än TouchId på baksidan

Förutom placeringen av svara/lägg på knappen. Helt idiotiskt att lägga den så långt ner om du prövar med tummen (aouaaa).. En sån viktig mjukvaru-knapp måste ligga där den redan är.

Jag håller med om den detaljen. Det kändes som en felaktig gissning.

Det är bara själva iden med touchbar som jag tror på:)

Börjar kännas som en trolig lösning, om vi får se den redan på WWDC i juni som JPMorgan hävdar känns dock mindre troligt, men vi får se.

Ursprungligen av Chaosstar:

Börjar kännas som en trolig lösning, om vi får se den redan på WWDC i juni som JPMorgan hävdar känns dock mindre troligt, men vi får se.

WWDC känns inte sannolikt. Det var väl länge sedan någon mobil presenterades på WWDC

Ursprungligen av BlackSmp:

WWDC känns inte sannolikt. Det var väl länge sedan någon mobil presenterades på WWDC

Tror inte att det blir så men om det är så att den nya iPhonen har en AR/MR-funktionalitet som är så integrerad i systemet att det inte går att dölja den i iOS-betan samt att utvecklarna måste få tid att utveckla appar. Då skulle de kunna presentera mobilen på WWDC men släppa den först i September.
Dock inte troligt som sagt.

Blir det touch bar då blir det ju ha-begär

Jag skulle älska om den presenterades och släpptes i sommar, lite fight med S8a ✊️

  • Medlem
  • 2017-05-04 19:58
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag skulle älska om den presenterades och släpptes i sommar, lite fight med S8a ✊️

Intressant med touchbar
Kan nog bli användbart om det görs på rätt sätt
Men tråkigt att skärm ytan inte kan användas till film mm

Lär inte hända. Skärmen är reda OLED, onödigt att ha ytterligare mindre OLED skärm, när allt kan göras direkt i skärmen.

Ursprungligen av M8ystic8:

Lär inte hända. Skärmen är reda OLED, onödigt att ha ytterligare mindre OLED skärm, när allt kan göras direkt i skärmen.

Om det har med möjligheten att faktiskt få in en integrerad touch-id kan det ju stämma.

1
Bevaka tråden