Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar detta?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Är inte hundra på hur detta fungerar så hoppas någon här inne kan förklara.

Vi säger att jag har en dator med enbart USB 2.0 eller USB 3.0. Inte USB-C eller Thunderbolt, och jag har ett USB minne, ventura ultra t,ex som har en hastighet på runt 400mb/s. Kommer jag upp i maxhastigheten på överföringen på usbt från eller till datorn utan USB-C eller Thunderbolt? Alltså bara enbart med USB 2.0 eller 3.0, eller hur fungerar det?

Är nybörjare inom detta så därför jag ej kan så mycket ?

USB2 eller 3. Så med USB3 kommer du upp i max hastighet.
http://www.tweaktown.com/reviews/5864/mushkin...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-05 08:53

USB2 ger runt 30 MB/s och USB3 gen 1 ger lite drygt det tiodubbla. USB3 gen 2 i sin tur det dubbla – i trakterna runt 1GB/s.
USB-C är själva utformningen på kontakten, siffran anger vilket protokoll och hastighet som kan användas.

Sen hänger det på vilken dator du använder, om det är stora eller små filer osv.

-Vad vill du göra med USB-minnet?

Ursprungligen av reboot81:

USB2 ger runt 30 MB/s och USB3 gen 1 ger lite drygt det tiodubbla. USB3 gen 2 i sin tur det dubbla – i trakterna runt 1GB/s.
USB-C är själva utformningen på kontakten, siffran anger vilket protokoll och hastighet som kan användas.

Sen hänger det på vilken dator du använder, om det är stora eller små filer osv.

-Vad vill du göra med USB-minnet?

Jag ska köpa en ny laptop snart och funderar på lenovo yoga 910 13', mbp 13', dell xps 13'. Vet inte vilken ännu, men lutar åt yoga 910.

Jag vill enbart kunna föra över filer från och till USB så fort som möjligt.

Ursprungligen av Wiiland:

...ventura ultra t,ex som har en hastighet på runt 400mb/s...

400 millibit per sekund - det var inte mycket.

m = milli
M = mega
b = bit
B = byte

Sorry för offtopic, men kunde inte låta bli. Det blir lite lustigt med fel enhet när frågan gäller just överföringshastigheter.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

400 millibit per sekund - det var inte mycket.

m = milli
M = mega
b = bit
B = byte

Sorry för offtopic, men kunde inte låta bli. Det blir lite lustigt med fel enhet när frågan gäller just överföringshastigheter.

Haha förstår det, hade ingen aning om dessa förteckningar så tackar för det, man lär sig något nytt varje dag ?

1
Bevaka tråden