Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jakob kikar på Harman Kardon Aura

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Harman Kardon Aura är en smidig och nätt liten högtalare med fin design som bjuder på bra ljud och en riklig mängd anslutningsmöjligheter. Jakob har köpt, och testat.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-05-05 08:22

Bra text och snygg video. Gillar redigeringen. Uppskattar att ni testar högtalare som en vanlig person faktiskt har råd med.

Är själv i köpartagen, och även fast denna skenar iväg lite kostnadsmässigt mot vad jag tänkt mig blir jag ändå lite sugen på denna. Den hade gått mig helt förbi. Har mest haft ögonen på Audio Pro T5 och Marshall Acton. Sistnämnda lockar i mångt och mycket för det goda priset, men också tack vare strålande omdömen (gäller visserligen T5:an också) från mer eller mindre alla. Kluven inför dess design dock.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-05 10:06

Heter det Harman/Kardón? Jag har alltid sagt Harman/Kárdon...

Ursprungligen av kenjon:

Heter det Harman/Kardón? Jag har alltid sagt Harman/Kárdon...

Du har rätt. Jag har alltid haft problem med bétoning av vissa ord

Den stora frågan är ju hur dom låter med metal? Ingen sådan här mesig metal utan black/thrash/death. Tror dock inte dom är något för mig. Men ljud ligger mig varmt om hjärtat så alltid kul att läsa om.

Ursprungligen av SweSG:

Den stora frågan är ju hur dom låter med metal? Ingen sådan här mesig metal utan black/thrash/death. Tror dock inte dom är något för mig. Men ljud ligger mig varmt om hjärtat så alltid kul att läsa om.

Metall är tyvärr inte det jag lyssnar mest på - det närmaste är väl Dream Theater. Därför är jag okvalificerad att vittna om hur bra sådan musik låter

Ursprungligen av jakobnilsson:

Metall är tyvärr inte det jag lyssnar mest på - det närmaste är väl Dream Theater. Därför är jag okvalificerad att vittna om hur bra sådan musik låter

Då är det hög tid att börja! Passa på att börja med lite rockabilly/psychobilly/punkabilly också

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-05-05 15:20
Ursprungligen av SweSG:

Den stora frågan är ju hur dom låter med metal? Ingen sådan här mesig metal utan black/thrash/death. Tror dock inte dom är något för mig. Men ljud ligger mig varmt om hjärtat så alltid kul att läsa om.

Jag kan hoppa in och assistera Jakob under nästa högtalartest, metal av det hårdaste slag utgör lejonparten av min dagliga musikkonsumtion

Ursprungligen av ekloev:

Jag kan hoppa in och assistera Jakob under nästa högtalartest, metal av det hårdaste slag utgör lejonparten av min dagliga musikkonsumtion

Bra! Och skulle vi nånsin behöva testa Håkan Hellström står säkert Amanda redo. Bra att vi kan dela upp oss på redaktionen.

Den finns på 2500kr även 2100 kr om du googlar dig fram, man lyckas BRA om man får lyckas betala 4000kr för denna haha

Ursprungligen av ibra_apple:

Den finns på 2500kr även 2100 kr om du googlar dig fram, man lyckas BRA om man får lyckas betala 4000kr för denna haha

Man brukar ju säga "Man får vad man betalar för". Så om jag betalar 4k istället är dom nog snäppet bättre.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-05-06 19:05
Ursprungligen av jakobnilsson:

Bra! Och skulle vi nånsin behöva testa Håkan Hellström står säkert Amanda redo. Bra att vi kan dela upp oss på redaktionen.

Bara hörlurar som gäller på jobbet antar jag

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-05-06 19:10

Själv spontanköpte jag mig en LG music flow H7. Absolut inte optimal för ett Applehem eftersom den inte stödjer Airplay (vilket jag inte kollade upp innan köp). Men vi lyssnar mest vi Spotify när det gäller musik så det är ändå helt ok. Anledningen till att valet föll på den var att den var sänkt från ca 3000 kr till 700 (ser att den ligger på runt 2000 i Sverige). Jag är väldigt nöjd med ljudet kan jag tillägga, men jag är inte audiofil nog att börja utvärdera olika register i detalj. Hade gärna hittat en HK för 700 också

1
Bevaka tråden