Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #179: Fiendens fiende

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan hos 99mac: Apples kvartalsrapport, Microsofts event, gamla portar, Jakobs senaste inköp och studenter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-06 08:07

Morgonpodd! Trevlig nyhet 2 timmar tidigare än normalt

Ursprungligen av JohannesKBA:

Morgonpodd! Trevlig nyhet 2 timmar tidigare än normalt

Ja vi testar att lägga ut den lite tidigare. Den är ju ändå klar, morgonpigga kan lyssna tidigare och vi slipper konkurrera med Melodikrysset kl 10! ?

Men vi som är nattkryp då? Hela världen hinner ju lyssna innan oss!

Tack för avsnittet och ha en fin helg!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-05-07 18:45
Ursprungligen av SweSG:

Men vi som är nattkryp då? Hela världen hinner ju lyssna innan oss!

Tack för avsnittet och ha en fin helg!

Vi får släppa en midnattsutgåva med bonusinnehåll helt enkelt Tackar och bockar, hoppas att helgen har varit fin!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ja vi testar att lägga ut den lite tidigare. Den är ju ändå klar, morgonpigga kan lyssna tidigare och vi slipper konkurrera med Melodikrysset kl 10! ?

Kom ni fram till något med SSDn i Surface laptop? Jag tror det kan vara så att flashminnet är lött direkt på moderkortet istället för anslutet via el PCIE eller M2 anslutningsport som de flesta bärbara har idag. Lite tråkigt att det blivit så redan idag finns det ju många datorer med lött ramminne som för de flesta konsumenter inte går byta själv.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-05-08 09:59
Ursprungligen av Jonatatatan:

Kom ni fram till något med SSDn i Surface laptop? Jag tror det kan vara så att flashminnet är lött direkt på moderkortet istället för anslutet via el PCIE eller M2 anslutningsport som de flesta bärbara har idag. Lite tråkigt att det blivit så redan idag finns det ju många datorer med lött ramminne som för de flesta konsumenter inte går byta själv.

Nej, mig veterligen har ingen fått spendera nog med tid med Surface Laptop för att lista ut om SSD:n är fastlödd eller ej, och jag tror inte att Microsoft har delat med sig av den informationen. Med Surface Book kan SSD:n bytas ut, med visst besvär, medan RAM och processor är fastlödda, och det kan mycket väl vara samma sak med Surface Laptop. Men det är ju fullt möjligt att Microsoft tvingats löda fast SSD:n på moderkortet för att få datorn så pass tunn som den är, det är inte mycket utrymme de har att spela med med tanke på att datorn är aktivt kyld dessutom.

1
Bevaka tråden