Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Workflow får tillbaka funktioner med uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När Apple köpte appen Workflow försvann en del funktioner, men nu är de tillbaka i och med en uppdatering till version 1.7.4.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • International user
  • 2017-05-09 16:28

Jag laddade ner den så fort jag fick reda på att den fanns, det var då Apple köpte den.

Den är rätt intressant men kunde inte göra det jag ville, vilket jag kan förstå att de inte tillåter för fel använt skulle det kanske kunna vara aningen integretitets kränkande.

Vad jag ville få gjort var att den automatiskt valt åt mig att sicka ett sms eller ringa min fru beroende på var hon befann sig. Befann hon sig på jobbet skulle jag få skriva ett sms, om inte så skulle det ringa up.
Men det lyckades jag inte med.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-09 23:12
Ursprungligen av juanito:

Jag laddade ner den så fort jag fick reda på att den fanns, det var då Apple köpte den.

Den är rätt intressant men kunde inte göra det jag ville, vilket jag kan förstå att de inte tillåter för fel använt skulle det kanske kunna vara aningen integretitets kränkande.

Vad jag ville få gjort var att den automatiskt valt åt mig att sicka ett sms eller ringa min fru beroende på var hon befann sig. Befann hon sig på jobbet skulle jag få skriva ett sms, om inte så skulle det ringa up.
Men det lyckades jag inte med.

Om du kör hitta vänner så kan du se henne i notiswidgeten i "Vyn för idag". Därifrån har du två klick till SMS eller att ringa upp henne.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-05-10 11:07
Ursprungligen av reboot81:

Om du kör hitta vänner så kan du se henne i notiswidgeten i "Vyn för idag". Därifrån har du två klick till SMS eller att ringa upp henne.

Menar du som en workflow eller manuellt? Jag hittar inte hur man kan ta in data från notiswidgeten till workflow.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-10 17:11
Ursprungligen av juanito:

Menar du som en workflow eller manuellt? Jag hittar inte hur man kan ta in data från notiswidgeten till workflow.

Manuellt.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-05-10 23:09
Ursprungligen av reboot81:

Manuellt.

Jo det går bra. Men jag ville se om jag kunde göra det via workflow. Nästa steg hade kanske varit att försöka med Siri få en workflow som fixar navigering till en vänns position utan att behöva röra telefonen. Vilket inte fungerar idag med Siri.

1
Bevaka tråden