Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple köper finska sömnmätarna Beddit

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har köpt det finska företaget Beddit, som bygger tillbehör för sömnmätning kompatibla med IOS och Apple Watch.

Läs hela artikeln här

Som alternativ finns Sense från https://hello.is.

Den bästa väckarklockan jag haft i hela mitt liv.

Ursprungligen av Borttaget:

Som alternativ finns Sense från https://hello.is.

Den bästa väckarklockan jag haft i hela mitt liv.

Förstår inte riktigt hur den fungerar enl. videon. Vad är det som är som bra med den? Hjälper den att sova också?

Senast redigerat 2018-07-23 15:47
Ursprungligen av calinou:

Förstår inte riktigt hur den fungerar enl. videon. Vad är det som är som bra med den? Hjälper den att sova också?

Den kan spela lugnande ljud som regn, havsljud etc om det skulle behövas när du vill somna. Men det använder inte jag.

Men med allehanda teknik bakom skalet (temperatursensor, fuktsensor, mic och ljussensor) ser den till att väcka dig inom ett 30min intervall före det klockslag du skall gå upp. Med sensorn du fäster i kudden listar den ut när du sover som lättast och väcker dig.

Med andra ord känner iaf jag mig alltid utvilad när jag vaknar.
Självklart måste man fortfarande sova rätt mängd antal timmar som du behöver annars skiter det sig ändå.

Nu har jag första versionen som inte går att prata med.

Ursprungligen av Borttaget:

Den kan spela lugnande ljud som regn, havsljud etc om det skulle behövas när du vill somna. Men det använder inte jag.

Men med allehanda teknik bakom skalet (temperatursensor, fuktsensor, mic och ljussensor) ser den till att väcka dig inom ett 30min intervall före det klockslag du skall gå upp. Med sensorn du fäster i kudden listar den ut när du sover som lättast och väcker dig.

Med andra ord känner iaf jag mig alltid utvilad när jag vaknar.
Självklart måste man fortfarande sova rätt mängd antal timmar som du behöver annars skiter det sig ändå.

Nu har jag första versionen som inte går att prata med.

Nu blir väldigt nyfiken om denna lilla klot som lyser i olika färger, hjälper en att somna, väcker en när det passar, och som man ev. kan prata med. Synd att den är lite dyr. Har i och för sig testat mig med olika appar som spelar ljud av regn, hav, porlande vatten, vind för att sova och det hjälper inte. Tvärtom det blir bara stressigt.

Senast redigerat 2018-07-23 15:48
1
Bevaka tråden