Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RHA släpper sina första trådlösa hörlurar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hörlurstillverkaren RHA tar steget in i den trådlösa världen med modellerna MA650 Wireless och MA750 Wireless.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-05-11 16:06

Vadå trådlösa? Vad är det som förbinder lurarna?

Ursprungligen av Hjopek:

Vadå trådlösa? Vad är det som förbinder lurarna?

Allmänt accepterad beskrivning av Bluetooth-lurar

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-05-11 17:12
Ursprungligen av jakobnilsson:

Allmänt accepterad beskrivning av Bluetooth-lurar

Kanske bättre med "trådlösa BT-lurar" och "trådbundna BT-lurar" så slipper man kolla om det hänger en fet kabel mellan snäckorna....;D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-11 18:29
Ursprungligen av Hjopek:

Kanske bättre med "trådlösa BT-lurar" och "trådbundna BT-lurar" så slipper man kolla om det hänger en fet kabel mellan snäckorna....;D

Helt ärligt tror jag att 99,99% av befolkningen som är intresserade av dessa produkter inser vad det står för. Det är ett allmänt accepterat begrepp, som jakobnilsson skrev.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-05-11 21:04
Ursprungligen av xms67:

Helt ärligt tror jag att 99,99% av befolkningen som är intresserade av dessa produkter inser vad det står för. Det är ett allmänt accepterat begrepp, som jakobnilsson skrev.

Så sant. Sen är det väl ändå en kabel som går mellan dom. Knappast en tråd.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-05-11 22:38
Ursprungligen av The Cat:

Så sant. Sen är det väl ändå en kabel som går mellan dom. Knappast en tråd.

Ja, en tjock kabel som dunkar i nacken när man springer, så därför vill man ju ha reda på om det finns kabel eller inte...som tur är köpte jag mig ett par AirPods, BT-lurar utan kabel...:D

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-05-12 05:26
Ursprungligen av Hjopek:

Ja, en tjock kabel som dunkar i nacken när man springer, så därför vill man ju ha reda på om det finns kabel eller inte...som tur är köpte jag mig ett par AirPods, BT-lurar utan kabel...:D

Ja det var verkligen jättetur.

  • Medlem
  • 2017-05-12 15:05
Ursprungligen av Hjopek:

Ja, en tjock kabel som dunkar i nacken när man springer, så därför vill man ju ha reda på om det finns kabel eller inte...som tur är köpte jag mig ett par AirPods, BT-lurar utan kabel...:D

AirPods är fina men alla har ju olika behov
Dessa har ju tio gånger längre batteritid och aptx

Ursprungligen av PaO:

AirPods är fina men alla har ju olika behov
Dessa har ju tio gånger längre batteritid och aptx

Jag vet inte var du lärde dig matematik. Men Airpods har 5h (24h med asken). RHA MA750/MA650 har 12h.

Sen så kan man ju ändå inte gå runt med in-ear hörlurar på gatorna, då dom brukar stänga ut i princip allt ljud. Så det är ju helt klart olika användningsområden för hörlurarna.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-05-14 11:08
Ursprungligen av The Cat:

Ja det var verkligen jättetur.

Fast egentligen var det inte tur, jag har även ett par Jaybird-lurar, alltså BT-lurar med kabel emellan.
Tro mig, jag har testat dessa, 2 olika inställninggrejor man ska välja på för att få luren att sitta kvar i örat, justerbar kabellängd mellan öronen och lik förbannat sitter de inte kvar när man sprungit ett tag.
Den "diskreta" förbindelekabeln frasar mot kläder eller mössa och det hörs i lurarna.
Airpods stoppar man i öronen sedan sitter de kvar.

1
Bevaka tråden