Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Teslas soltak går nu att beställa

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter en mindre försening ser Teslas nya soltak dagens ljus, och intresserade kan nu förboka och räkna ut kostnaden.

Läs hela artikeln här

Handpenning men ännu inget pris?

Nja, blir nog inget för mig iaf. Så mycket jag behöver. Hus, massa pengar m.m. Så får bli ett nej från mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-11 11:00

Kanske hade varit något för @kenjon men lär väl vara för sent nu

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-11 12:27

Mycket intressant!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-11 15:03

Hittar ingenstans hur man kopplar ihop dem. Mycket kabel lär det bli mellan alla dessa plattor. Eller något skensystem som är integrerat....

Någon sett ett kvadratmeterpris?

Är det fortfarande en 'off the Grid' produkt, dvs kopplat till Teslas batterikoncept?

Ursprungligen av Code Red:

Någon sett ett kvadratmeterpris?

Har för mig att de sa att det skulle bli billigare än ett vanligt tak. Frågan är bara vilken typ av "vanligt tak" de menar.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-05-12 08:03
Ursprungligen av Chaosstar:

Handpenning men ännu inget pris?

Vanligt Tesla förfarande. Samma gäller Model 3. Man kunde ställa sig i kö för en för ett år sedan för 10000 NOK, men fortfarande vet ingen exakt pris den. På det sättet har Tesla dragit in flera hundra millioner i utvecklingskapital av de som är intresserade av att köpa bilen. Om man vill gå ur kön får man tillbaka pengarna.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-05-12 08:06
Ursprungligen av ArtAudio:

Är det fortfarande en 'off the Grid' produkt, dvs kopplat till Teslas batterikoncept?

Det är nog kopplat till batterikonceptet, men är det ett måste att det är off-the-grid? Man kan ju också ta el från bilen på dagen för att driva huset och sedan "tanka" bilen på natten när elen är billigare enligt deras koncept.

Ursprungligen av andas:

Det är nog kopplat till batterikonceptet, men är det ett måste att det är off-the-grid? Man kan ju också ta el från bilen på dagen för att driva huset och sedan "tanka" bilen på natten när elen är billigare enligt deras koncept.

Min undran var grundad i att batteriet innebär en betydande merkostnad. Vill hellre ha en lösning som innebär koppling till stamnät. Men det är klart att om kraftbolagen, som nu, höjer nätavgifterna med 10%, så blir Teslas eremitalternativ plötsligen mer attraktivt.

Eftertanke: att köpa bil som batteribackup framstår inte precis som vettigt.

Ursprungligen av Chaosstar:

Har för mig att de sa att det skulle bli billigare än ett vanligt tak. Frågan är bara vilken typ av "vanligt tak" de menar.

Känns ju inte som de pratar om betongpannor i alla fall. Sedan lär det ju vara lite dyrare installation av dessa pannor än att bara lägga de på bärläkt. Men om man kan räkna hem energibesparingen på kort tid kan det ju var värt ändå.

Spännande koncept med att skriva om generösa garantier osv, på svenska, med samma storlek på texten som övriga texten. I den lilla texten står det att garantierna inte gäller, i princip. Undrar vad Konsumentombudsmannen anser om detta udda förfarande?

1
Bevaka tråden