Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amanda fälttestar JBL Flip 4 och UE Wonderboom

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amanda ger sig ut på fältet för att testa två trådlösa Bluetooth-högtalare inför sommarens grill- och picnic-säsong drar igång på allvar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Borås
  • 2017-05-11 20:10

Går det inte att koppla ihop 2 st JBL Flip 4 som det går med trean?

Kan man bli annat än glad av jongleringstestet. Var annars hittar jag ett sådant.

Finns det inga sådana högtalare med W1 chip?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-11 21:29

Äntligen tillbaka ❤️

JBL:n låter rätt bra faktiskt. Inte som en Sonos men heller inte så vass som många andra liknade. Helt ok bas också. Dessutom tål den ett dopp i poolen, det testade vi i somras.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-12 08:50

Jag blev överraskad av hur stort avstånd de klarade. Jag har själv utgått från att trådlösa prylar/högtalare har mycket kortare räckvidd. Men där kanske jag har haft fel? Hur långt ska bluetooth klara normalt? För inte har dessa högtalare någon särskild uppkoppling?

Ursprungligen av xms67:

Jag blev överraskad av hur stort avstånd de klarade. Jag har själv utgått från att trådlösa prylar/högtalare har mycket kortare räckvidd. Men där kanske jag har haft fel? Hur långt ska bluetooth klara normalt? För inte har dessa högtalare någon särskild uppkoppling?

Små blåtandsenheter har ofta kass räckvidd exempelvis min pebble steel, kan tappa uppkopplingen om man har armarna i kors så att klockan hamnar under högerarmen. Men tar du hörselskydd eller högtalare som dessa får de plats med bättre antenner osv och får då betydligt bättre räckvidd.
Själv kör jag blåtandshöreslskydd i fabriken och det är så bra räckvidd att jag oftast inte vänder för att hämta mobilen när jag glömt den i kontoret och märker att det börjar hacka i ljudet. Sedan ska nästa version av blåtand bland annat få förbättrad räckvidd (men då behöver ju både mobilen och högtalaren stödja det)

Men det är bra att läsa ett gäng olika tester i olika miljöer när du ska införskaffa dig trådlösa prylar om du är osäker.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-12 10:59

Nu handlade kanske inte det här testet så mycket om ljudet utan mer om allmän användning men ska en jämföra ljudkvalitet så är det väl i rättvisans namn UE Boom 2 som JBL Flip ska jämföras med?
Jag gillar skarpt JBL:s Flip men framför allt Charge 3 men efter lite tester blev det en UE Boom 2 för min del pga de mer skyddade högtalare. Ni har inte upplevt problem eller någon rädsla för att sabba Flips högtalare under testet?

Ursprungligen av JohannesKBA:

Äntligen tillbaka ❤️

Inte riktigt än. Hann spela in detta innan operationen men inte klippa videon, Jakob hjälpte dock till att klippa. Men är tillbaka i slutet av maj!

1
Bevaka tråden